Bugun...
Site Haritaları Twitter Sayfamız Facebook Sayfamız
SON DAKİKA
[10:18] 'KADIN EĞİTİMLE GÜÇLENDİRİLMELİDİR' -- [10:04] KPSS ÖN LİSANS SONUÇLARI NASIL KONTROL EDİLECEK? -- [19:11] SEHVEN HATA YAPILMIŞTIR -- [17:52] ÖREN KÖYÜNDE YANGIN -- [17:31] TEM OTOYOLUNDA KAZA 2 YARALI -- [16:24] Bülent Arınç YİK üyeliğinden istifa etti -- [15:10] GİZEMLİ TARİH ORTAYA ÇIKIYOR -- [14:27] 40 YIL SONRA BİR ARAYA GELDİLER -- [13:45] İZMİR DEPREMİNDEKİ YARDIMLAR İÇİN KUTLADILAR -- [12:15] DÜZCE İL GENEL MECLİSİNDEN SARIYAYLA KÖYÜNE ZİYARET --
Eğitim
LYS'ye girecek öğrencilere uzman tavsiyesi

Hafta sonu yapılacak olan Lisans Yerleştirme Sınavları'na (LYS) girecek öğrencilere uzmanından uyarı geldi...

12.06.2015 10:59:43
0 bekleyen yorum
1 onaylı yorum
LYS'ye girecek öğrencilere uzman tavsiyesi

Hafta sonu yapılacak olan Lisans Yerleştirme Sınavları'na (LYS) girecek öğrencilere uzmanından uyarı geldi. Düzce Kamu Hastaneleri Birliği Atatürk Devlet Hastanesi Psikologlarından Ayşegül Akbaş, sınav öncesi öğrencilere bazı tavsiyelerde bulundu.

Türkiye genelinde ve Kıbrıs’ta olduğu gibi Düzce’de de 13-14 ve 20-21 Haziran'da Lisans Yerleştirme Sınavları yapılacak. Milyonlarca öğrenciyi ilgilendiren sınav öncesi uzmanından öğrenci ve velilere bazı tavsiyelerde bulunuldu. Konu ile ilgili olarak açıklamalar yapan Kamu Hastaneleri Birliği Atatürk Devlet Hastanesi Psikologlarından Ayşegül Akbaş, “Sınav kaygısı sınav öncesinde öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasını engelleyen ve başarının düşmesine neden olabilen yoğun kaygıdır. Burada en önemli nokta şudur ki çalışmamaktan doğan kaygı sınav kaygısı olarak ele aldığımız bir şey değildir.  Kaygısı normal olan kişi sınavı geçilmesi gereken bir süreç, başarısının test edileceği bir fırsat olarak algılarken sınav kaygısı olan kişi durumu yalnızca tehdit olarak algılamaktadır.” dedi.

“SINAV KAYGISININ BELİRTİLERİ NELERDİR?”

Psikolog Ayşegül Akbaş, sınav kaygısının bazı belirtiler gösterdiğine dikkat çekerek “Huzursuzluk, endişe, tedirginlik, sıkıntı, başarısızlık korkusu, çalışmaya isteksizlik, mide bulantısı, taşikardi, titreme, ağız kuruluğu, iç sıkıntısı, terleme, uyku düzeninde bozukluklar, karın ağrıları vs. bedensel yakınmalar, dikkat ve konsantrasyonda bozulma, kendine güvende azalma, yetersiz ve değersiz görme sık görülen belirtilerdir” şeklinde konuştu.

“SINAV KAYGISI NASIL OLUŞUR?”

Sınav kaygısının nasıl oluştuğu konusunda bilgiler veren Akbaş, “Temel neden kişinin düşünce süreçleriyle yakından ilişkilidir. Gerçekçi olmayan ve işlevselliği düşük düşünceler durumlar karşısında belirir ve duygularımızı kaygı, öfke, korku gibi tepkilerle oluşturur ve sonrasında bizi belli bir davranışta bulunmaya iter. Sınav kaygısı yaşayan kişide “zaman daraldı” “ya başarısız olursam” “bir türlü tam olmuyor,başaramayacağım” “başaramazsam mahvolurum,kimsenin yüzüne bakamam” “bu konu çok zor, ya hiçbirini anlayamazsam” “ailem benim için neler yapıyor ben ya bunu ödeyemezsem” “kuzenim filanca bölümü kazandı ben rezil olacağım” “bu sefer kazanamazsam bir daha asla tekrar hazırlanamam” gibi geçerliği ve işlevselliği olmayan otomatik dediğimiz düşünce yapıları görülür.” ifade etti.

“SINAV ÖNCESİ NELER YAPILABİLİR?”

Sınav öncesi yapılması gerekenler hakkında bilgiler veren Akbaş, “Kişinin çalışma stilini gözden geçirmesi, çalışma ve dinlenme programını oluşturması, zamanı iyi kullanması önemlidir.  Beslenme ve uykuya dikkat edilmelidir. Ancak sınavdan önceki gün veya sınav sabahı kişiye sırf zihni açılsın niyetiyle normal düzende yemediği şeylerin yedirilmesinin olumsuz fiziksel etkileri olabilir. Ayrıca bir tören edasıyla hareket edilmesi kaygıyı artırabilir. Bu nedenle her zaman beslendiği düzene yakın beslenmesi önerilir. Kişinin her zaman uyuduğu yerde uyuması önerilir. Yine çok geçe kalmamakla birlikte her zaman alıştığı saat ve düzende uyuması önemli olabilir. Olabildiğince normal bir akşam ve gün gibi geçirilmesi önemlidir. Sınavdan önceki akşam ders çalışılması önerilmez” dedi.

“SINAV SIRASINDA NELER YAPILABİLİR?”

Sınav sırasında öğrencilerin dikkat etmesi gereken hususları anlatan Psikolog Ayşegül Akbaş, “Olumsuz düşüncelere karşı alternatif düşünceler üretme, nefes egzersizleri yapılmalıdır.  Sınav anında 15-20 saniyelik esler verilebilir. Bu kısa aralar zaman kaybı değil dikkat toplama olarak görülmelidir. Deneme sınavlarında hangi sistemi kullanılıyorsa o uygulanmalıdır. Her zamanki bölüm ve sorudan çözmeye başlanmasını öneririm.  Turlama yöntemini kullanılmasını öneririm. Kişi yapamadığı soruyu geçmeli ve zaman kalırsa tekrar dönmelidir.  Zaman kaybı ve kaydırma riskine karşı önce soru kitapçığı ve hemen ardından cevap kağıdı işaretlenmelidir” şeklinde konuştu.

“AİLELERE NELER ÖNERİLİR?”

Son olarak ailelerin dikkat etmesi gereken bazı önemli konular olduğuna dikkat çeken Akbaş sözlerini şöyle tamamladı; “Aile süreçte çok önemlidir. Anne babalar kendi kaygılarını, kendi yapamadıklarını telafi etmek adına çocuklarından beklenti içine girmemeliler. Güven ve sorumluluk vermeli, önemsemeli, olumlu geri bildirimde bulunmalılar. Sınava ilişkin konuşmalarda özenli davranmalı, gerçekçi olmalı, akranlarıyla karşılaştırmaktan kaçınmalılar. Duygu ve düşünce paylaşımı, empati önemlidir. Sınavı yüceltmeme, ölüm kalım sorunu yapmama, yüreklendirici davranma önerilir.”

 

 

 

 

 


Facebook Yorumları
HALKIN KÜRSÜSÜ
0 bekleyen yorum
1 onaylı yorum
  SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
Maksimum 500 Karakter
Katılıyorum   Katılmıyorum
%52,94

Fırat TOPDEMİR

12.6.2015 - 21:13

Artık her sınav öncesi ve ramazan ayına girerken uzman psikolog ve diyetisyenlerin kalıplaşmış aynı şeyleri söylemeleri gına getiriyor.

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Duzceninsesi.com.tr sorumlu tutulamaz.

Facebook Sayfamız Twitter Sayfamız Youtube Sayfamız Site Haritaları

ÇOK OKUNANLAR

OKUL VE ÖĞRETMENLERE BELGELERİ VERİLDİ
NÜFUS MÜDÜRLÜKLERİ ÖSYM SINAVLARI İÇİN HAFTA SONU AÇIK
UZAKTAN EĞİTİM 4 OCAK’A KADAR DEVAM EDECEK
ÖĞRENCİLERİYLE BİRLİKTE KLİP HAZIRLADI
KPSS ÖN LİSANS SONUÇLARI NASIL KONTROL EDİLECEK?