Bugun...
Site Haritaları Twitter Sayfamız Facebook Sayfamız
SON DAKİKA
[22:06] Bahadır Evin Direği Oldu -- [17:59] Özlü Gençlere Dijital Dönüşümü Anlattı -- [17:58] Yaz Kış Çalışacağız Dedi -- [17:49] TEM'de Uyuşturucu Baskını -- [15:54] Gümüşova’ya Yeni İlçe Başkanı -- [15:32] Uğur'lulara Deprem Gerçeği Anlatıldı -- [15:27] Diş Çekemiyor Sadece Reçete Yazabiliyor -- [15:01] Minikler Mehmetçik İçin Selam Durdu -- [14:21] Taksicilerin Sıkıntılarını Dinlediler -- [13:20] Mahalle Ziyaretleri 5 Yıl Boyunca Sürecek --
Gündem
“Otobüsler Düzce İçin Büyük”

Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü basın mensupları ile buluştuğu kahvaltıda ulaşım ile ilgili de açıklamalarda bulundu. Başkan Özlü Otobüslerin ayda 7 Buçuk Milyon TL zarar ettiğini ve yeni bir düzenlemeye gidileceğini bildirdi.

14.09.2019
6447 kez okundu
0 bekleyen yorum
0 onaylı yorum
“Otobüsler Düzce İçin Büyük”

Göreve geldiğinden bu yana otobüsler ile ilgili çalışma yürüttüklerini söyleyen Başkan Özlü; “Mart’tan bu yana otobüsleri gözlüyoruz. Bu otobüsler 7 buçuk milyon TL zarar ediyor. Bunu kurtarmak lazım. Bu işi bilenlere sorduk. Bir  arkadaşımız Temmuz’da 20 kişiy ile ölçüm yaptı. Hangi hata kaç yolcu gidip geliyor bunların bilgisi alındı. Temmuz’da 20 bin kişi toplu taşıma kullandığı tespit edildi. 12 metre otobüslere günde 50 bin kişi kullanması gerekiyor. Ölçü belli. Bizim otobüslerimizin hiçbiri kâr etmiyor zarar ediyor. Düzce’nin merkez nufusu 180 bin Düzce’de bu otobüs büyüklüğüne göre günde 50 Bin kişi kullanmalı. Ancak Düzce’nin bu rakama ulaşması şuan için imkansız. Biz otobüsleri küçülteceğiz. 6-8 metre arasında midibüsler kullanacağız. Yolcuyu artıramıyoruz otobüs küçülteceğiz. Sefer sayıları artacak. Ekim’de bir ölçüm daha yaptıracağız. Ne kadar yolcu potansiyeli var ona bakılarak son adımlar atılacak. Şuan için 26 hat var belki 30 hat olacak belki 20 hatta düşecek” dedi.

8 KATTAN FAZLA OLAN BİNAYA YANGINDA MÜDAHALE EDEMEYİZ

Başkan Özlü Konuralp’te çok katlı binalar ile ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. Konuralp’te çirkin bir yapılaşma olduğunu ve çok katlı binalara artık “dur” dediklerini söyleyen Başkan Özlü; “Konuralp’e gidin bakın çirkin yapılar adeta yığılmış. Düzce Belediyesi 8 kattan yukarıda olan daire için yangın müdahalesinde bulunamaz. Böyle bir imkanımız yok. Bunun aracı devasa bir araç bizim sokaklara sığmıyor. 8 kattan yukardaki binalardan ev almayın risk var biz sizi koruyamayız. Biz orada yeni bir düzenlemeye gittik. Bunu zemin artı 4 e indirdik. Alınmış ruhsatlar hariç. Düzce’de şuan Konuralp’te ev yapmak isteyene şart budur” ifadelerini kullandı.

UCUZ YEMEK SUNULACAK

Yeni Kurulan şirketler ile ilgili de konuşan Başkan Özlü; “Düzce BELTUR turizm işletmeleri anonim şirketi. Düzce’deki turizm potansiyelini ateşlemek için kurduk. Düzce belediyesine ait sosyal tesisleri BELTUR çalıştıracak. Düzcelilere ve Düzce’de yaşayanlara ucuz yemek hizmeti ucuz çay kahve sunmak istiyoruz. Sosyal amacı olan bir şirket olacak ticari amaç gütmeyeceğiz. Düzce belediyesinin sosyal tesislerini Düzce belediyesi çalıştıracak. 5-6 yerde tesisimiz olacak. Kusursuz kafe BELTUR’a devrolacak, Melensu Park’ı BELTUR’a devrettik. Aydınpınar tesislerini BELTUR çalıştıracak. Burada maliyetine ucuz yeme içme olacak” şeklinde konuştu.

ET KOMBİNASI ARTIK KAR EDİYOR

Başkan Özlü et kombinasının yıllık 800 Bin TL zarar ettiğini bunu özelleştirerek kâra geçtiklerini söyleyerek; “Et kombinası için hesap çıkardık. 800 bin TL zarar ediyor dediler. Günde 15-20 arası hayvan kesiliyor. Bunu özelleştirme yoluna gittik. En son burayı bir iş adamı arkadaşımız aldı. Kurbandan önce gittim tertemiz olmuş yeni cihazlar alınmış pırıl pırıl olmuş. 5 kasapla orayı döndürüyorlar bizim orda 19 elemanımız vardı. Şuanda üste para alıyoruz. oradaki kiralarla birlikte oranın  300 bin TL’lik yıllık geliri var” dedi.

BALIK VERMEYECEĞİZ, BALIK TUTMAYI ÖĞRETECEĞİZ

Özlü meslek edindirme kurslarına ağırlık vereceğini söyleyerek; “Sosyal yardım adı altında gereğinden fazla harcama yapılmasına razı değilim. İnsanlarımıza meslek edindirmek, onlara balık tutmayı öğretmek balık vermekten daha doğru. İstanbul ve Ankara’da olduğu gibi meslek edindirme kursları açacağız Düzce BELMEK diyoruz. Bunu kurduk şuanda çalışmalar yapıyoruz. 5 -6 yerde meslek sahibi yapacağız yaklaşık 26 ayrı alanda meslek edindirme kursları açıyoruz. Örneğin bir ev hanımı bu kurslardan sonra evinde çalışabilecek bu kardeşlerimizin el emeği göz nuru ürünleri pazarlanacak” dedi.

Facebook Yorumları
HALKIN KÜRSÜSÜ
6447 kez okundu
0 bekleyen yorum
0 onaylı yorum
  SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Bu habere henüz yorum yapılmamıştır, ilk yapan siz olun!...

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Duzceninsesi.com.tr sorumlu tutulamaz.