Bugun...
Site Haritaları Twitter Sayfamız Facebook Sayfamız
SON DAKİKA
[18:24] Uzmanlar Uyarıyor: Deprem uzak tarihe kalmayacak -- [18:04] Referandum programında Düzce yok... -- [17:12] Bakan Özlü: Türkiye 1’incisi olmayı hedefliyoruz -- [16:31] Teber: Önerilen değişimin adı, ‘Reislik Sistemi’ -- [16:06] Otomobil kanala uçtu! -- [12:32] AK Parti Referandum Startını Ankara Arena'dan Verdi... -- [12:29] Kendi evimizde şampiyonluğa havlu attık! 2-3 -- [12:20] Mimar Şahin’e Meslektaşları Sahip Çıktı! -- [11:09] Seçmen listeleri askıdan iniyor -- [10:44] Gazte Manşetleri --
Röportajlar
Milli hassasiyeti yüksek nesiller yetiştireceğiz

İlim Okulları Sahibi Dr. Cemil Keskin ile, gazetemiz yazarı İlhami Atasever bir röportaj yaptı. İlim okullarının hedefi milli, yerli, girişimci ve çalışkan bir nesil yetiştirmektir “ diyen Keskin, 20 yıllık kurumsal tecrübelerini Düzce’nin yararına kullanmak istediklerini dile getirdi.

3.5.2016 - 10:17
1354 kez okundu
0 bekleyen yorum
0 onaylı yorum
Milli hassasiyeti yüksek nesiller yetiştireceğiz

İlhami Atasever; Kendinizden kısaca bahsedebilir misiniz?

Dr. Cemil Keskin; 1974 Düzce doğumluyum. İlk ve orta öğrenimimi Düzce’de tamamladım. 1992 yılında Düzce İmam Hatip Lisesinden, 1996 yılında Marmara üniversitesi sınıf öğretmenliği bölümünden mezun oldum. Eğitim Yönetimi ve Denetimi programından 2005 yılında Marmara Üniversitesi yüksek lisans, 2013 yılında da Abant İzzet Baysal Üniversitesi doktora düzeyinde mezun oldum

Çalışma konuları; Okullarda toplam katile yönetimi, örgütsel adanmışlık, örgütsel etkililik, mesleki duyum, işten ayrılma eğilimi ve benzeri örgütsel davranış konularıdır. İyi derece İngilizce biliyorum.

1996’dan bu yana 20 yıldır, “İstanbul Özel Birikim” Okullarında, tüm yönetim kademelerinde görevlerde bulundum. 2015 yılında da Genel Müdürlük görevinden ayrıldım.

Hayalim; Türkiye’yi dünya milletleri nezdinde etkili bir konuma getirecek eğitim sisteminin kurulmasına katkıda bulunmaktır.

İlhami Atasever; Özel İlim Okullarından kısaca bahseder misiniz?

Dr. Cemil Keskin; Özel İlim Okulları milli, yerli ve çalışkan bir nesil yetiştirme amacı taşıyan bir kurumdur. Akademik başarı okullarımızda önceliklidir. Aynı zamanda manevi gelişim, akademik başarıyla birlikte gerçekleştirilmektedir. İkinci dil olarak İngilizce, üçüncü dil olarak Arapça konuşma becerisi öğrencilerimize kazandırılmaktadır. Sanat ve spor ilgileri en planlı bir şekilde desteklenmektedir.

İlhami Atasever; “Özel İlim Okulları” eğitimin hangi basamaklarında hizmet veriyor?

Dr. Cemil Keskin; Özel İlim Okulları Anaokulu, ilkokul, orta, lise ve temel düzeylerinde eğitim kurumlarıyla halkımıza hizmet vermektedir. Ancak şu an Düzce’ de Anaokulu, İlkokul ve Ortaokul düzeyinde hizmet verecektir.

İlhami Atasever; Sizi diğer eğitim kurumlarından farklı kılan unsurların neler olduğunu düşünüyorsunuz?

Dr. Cemil Keskin; Bir ayağı Türkiye’de, bir ayağı tüm dünyada dolaşan nesiller yetiştirmek hayali, bizi farklı kılmaktadır. Bunun için kişilik gelişimi programı tüm düzeylerde, müfredatı kurumumuz öğretmenleri tarafından yazılmıştır. Adabı muaşeret programı,  ikinci ve üçüncü dil öğretimi, akademik bilimsel ve ticari hayatta etkili bir dil olan İngilizceyi etkin bir şekilde kullanabilecek, ayrıca temel manevi kaynaklarına ulaşmak için Arapçayı okuyup anlayabilecek ve konuşabilecek nesiller yetiştirme amacı. Bilimsel sempozyumlar, kısa film yarışmaları, resim yarışmaları gibi etkinliklerle akademik ve sanatsal kapasitesi bulunan öğrencilerimizin bu kapasitelerini performansa dönüştürüyoruz. Yaşadığımız günlerin değerli sporcularından Hamza Yerlikaya gibi kişilerin adını taşıyan kulüp çalışmalarıyla çocuklarımızı dünya çapında başarıya odaklıyoruz. Kazandıkları donanımları toplumsal katkıya dönüştürülebilmeleri için öğrencilerimiz eğitim sürecinde karşılaştıkları sınavlarda üstün performans göstermelerini sağlayacak süreçleri uyguluyoruz. Tüm bunları, ancak iyi yetişmiş öğretmen ve yönetici kadrosuyla gerçekleştirebilirsiniz. “Öğretmen Yetiştirme Programımızla” nitelikli kadro oluşturuyoruz. İş başında eğitim yoluyla öğretmenlerimiz arasında nitelikli kadrolar oluşturuyoruz. Bildiğiniz üzere dershanelerin kapatılması kararıyla birlikte bir değişim ve dönüşüm süreci başladı.

İlhami Atasever; Eğitim, ülkemizin en önemli konularından biri. Bu durum Osmanlı Devleti’nde ve Cumhuriyetin ilk yıllarında nasıl bir işleyişe sahipti? Yeniden büyük Türkiye hedefi doğrultusunda, bu iki önemli tecrübe günümüze nasıl ışık tutar hale getirilebilir?

Dr. Cemil Keskin; Osmanlı’da aslında devlet okulları yoktu. Eğitim, vakıflar üzerinden yürütülürdü. Cumhuriyetten sonra eğitim devlet tekeline alınmıştır. Fakat özelikle yabancı okullar 1850’li yıllar ve sonrası ortaya çıkmıştır. Öncelikle Müslüman ahaliyi hedef almışlar, başaramayınca azınlık çocuklarına yönelmişlerdir. Bu yabancı okullar, azınlıklar üzerinde Osmanlı’nın dağılmasına yönelik etkili sonuçlar ortaya çıkarmışlardır. Şu rakamlar oldukça dikkat çekicidir. 1897 de Osmanlı’da 13018 okul vardır. Bunun 6739’u Gayri Müslim okuludur.  Ahmet Zühtü Paşa’ nın verdiği raporda 35 bin yabancı okul ve 200 bin öğretmenden bahsedilmektedir. Bu okullar öğrencilerine, üç noktada etkili donanım kazandırmıştır. 1. si dil öğretimi, 2. si meslek öğretimi, 3. sü Osmanlı’ya karşı muhalefet bilinci. Mesleki dil yeterliliği bürokratik kademelerde öğrencileri üst düzeye taşımış, muhalif bilinç Osmanlı’nın etkisizleşmesinde etkili olmuştur. Bu okullar Osmanlı’da etkili bir demografik dönüşüm gerçekleştirmiştir. Dolayısıyla, bu bizim özel okullarımızın ilk travmasıdır. Kurtuluş savaşı sırasında bu okullar azınlıklar tarafından karargah olarak kullanılmıştır. Cumhuriyet döneminde özel okullar bu nedenlerden kapatılmış ve özel okullara temkinli yaklaşılmıştır. Fakat sonraları Türkiye’de milli değerlerimizle bağdaşmayacak eğitim modeli uygulayan yeni bir özel okullaşma süreci yaşanmıştır. Maalesef yine ülkemizin milli vizyonuna pek uygun olmayan eğitim modelleri uygulayan okullar ortaya çıkmıştır. Bugün en önemli sorunumuz işte budur.

Ülkemizin 2023-2071 vizyonunun insan kaynağı alt yapısını sağlamaya dönük milli ve operasyonel nesiller yetiştirme idealine sahip okullarımızın sayısı artırılmalıdır. Bugünlerde ülkemiz özel okullar eliyle bir kültürel hamle ile karşı karşıyadır. Dünya vatandaşı yetiştirmek, diyalog içinde vatandaş yetiştirmek ve benzeri kavramlarla çocuklarımızın milli şuurdan uzaklaşması tehlikesi mevcuttur. Özel ilim okullarında tam da bu noktada problemlerimize çözüm üretmek üzere, Hz. Mevlana’nın pergel metaforunda vurguladığı gibi, bir ayağı Türkiye’de bir ayağı dünyayı dolaşan nesiller yetiştirecek eğitim modeli uygulanmaktadır.

İlhami Atasever; Türkiye’de büyük bir eğitim hamlesi yapılmak istense ve bu vazifeyi size verseler nasıl bir yol izlerdiniz?

Dr. Cemil Keskin; En önemli unsur, vizyon birliği yürekten katılımdır diye düşünüyorum. Derslik sayıları, sınıftaki öğrenci sayıları, öğretmenin girdiği ders saati sayısı, özlük hakları vb. gibi günlük endişeleri aşmış, yeniden büyük Türkiye vizyonuna odaklanmış ve bunun gerçekleşeceğine inanan sağlam bir kadro kurmayı ilk sıraya alırdım. Sadece kendisi için değil dünyanın mazlum milletleri için de yapması gerekenler olduğunu düşünen bir nesil için böyle bir nesli yetiştirmek sorumluluğunu tüm olumsuz şartlara rağmen üstlenmiş, eğitim liderleri ve eğitim sınıftaki lideri öğretmen ihtiyacını karşılardım. Yani gönüllere dokunan ve gönlüne dokunulmuş bir öğrenci ve öğretmen nesli okullaştırmayı temel unsur olarak alırdım.

Öğrencilerimiz doktor olmak hayalinin ötesine geçebilmeli, öğretmenlerimiz daha az ders saati, daha yüksek maaş beklentisinin ötesine geçebilmeli, yöneticilerimiz daha yüksek makam beklentisinin ötesine geçebilmelidir. Niçin diye sorulduğunda Allah rızası için öğreniyor ve öğretiyorum diyen öğretmen ve öğrenciler ve yöneticiler hayatlarını adetten ziyade ibadete dönüştürürler. İşte bu duruş, düşünce kısacık dünya hayatını ebedi bir hayata dönüştürür, herhalde büyük bir hamleyi de bu düşüncelere inanmış nesillerle gerçekleştireceğiz.

İlhami Atasever; 20 yıl gibi ciddi bir kurumsal tecrübeniz var, bu tecrübe ülkemize şimdiye kadar neler kazandırdı, bundan sonra neler kazandıracak, biraz bahseder misiniz?

Dr. Cemil Keskin; İnsan odaklı eğitim yaklaşımımız 20 yıldır, müfredata, kişilik gelişimi ve adabı muaşeret kavramlarını kazandırmıştır. Akademik zekasının yanında, duygusal zekalarının da gelişmesinin önemli olduğu düşüncesi eğitim camiamızın kazanımı olmuştur. Unutturulmak istenen büyük bir geçmişimiz olduğu ve yeniden büyük bir gelecek kurabileceğimiz inancı, uzaktan yakıdan ilişki kuruduğumuz her ikisi de camiaya aktarılmıştır. İnanç köklerimiz ile batının bilimsel kazanımları birleştirilerek yeni bir insan modeli ortaya konulmaya çalışılmıştır. Ve bu gün de bu iklimi yaşamış yönetici ve öğretmenlerimiz, haleflerimiz ve seleflerimiz, Milli Eğitim Bakanlığı bürokrasisinde ve diğer özel öğretim kurumlarında çalışmaktadırlar.

İlhami Atasever; İlim Okullarının şubesini Düzce’de de açmışsınız eğitim öğretime ne zaman başlayacaksınız?

Dr. Cemil Keskin; Düzce şubesinin temeli 22.12.2014 tarihinde atıldı. Temel atma törenine Düzce Valisi Sayın Ali Fidan, Düzce Belediye Başkanı Sayın Mehmet Keleş, 24. Dönem milletvekili sayın İbrahim korkmaz, Milli Eğitim Müdürü sayın Ahmet Yurtman ve çok sayıda değerli misafirlerin katılımıyla gerçekleştirildi.

Yeni yapılan binamız Anaokulu, İlkokul ve Ortaokul düzeyinde hizmet verecektir. 5000 m2 kapalı alanımız vardır. Okul binamızda 30 derslik, kapalı spor salonu, Konferans Salonu, Kapalı yüzme havuzu vb. gibi en ileri fiziksel imkânlar bulunmaktadır. Eğitim modeli sınavlarda akademik başarı, iletişimde 2 ve 3. dil ve manevi gelişim merkezli olarak şekillenecektir. İlim okullarımızın hedefi milli, yerli, girişimci ve çalışkan bir nesil yetiştirmektir.

İlhami Atasever; Okulunuz şehir merkezinde mi?

Dr. Cemil Keskin; Evet okulumuz şehir merkezinde, Çay Mahallesi, Saatcigil caddesi, 68 numaralı yerde, Düzce valiliği arkasında bulunmaktadır. Halen faal halde bulunan irtibat ofisimiz: Krempark AVM’nin yanındadır. Telefon numarası: 0380 524 2525, mail adresi ise, www.ilimokullari.com ‘dur.

İlhami Atasever; Cemil Bey, tüm okuyucularımıza son olarak neler söylemek istersiniz?

Dr. Cemil Keskin; Büyük devlet, büyük millet olma gerçeğimiz eğitim sistemi ve özel okullar üzerinden ınkıtaya uğratılmıştır. Dolayısıyla, yeniden büyük Türkiye hayalimiz yine eğitim sistemi ve özel okullar üzerinden gerçekleştirilecektir. Dolayısıyla muhalif milletler bu yürüyüşümüzü yine özel okullar ve eğitim sistemi üzerinden durdurmaya çalışacakladır. Çocuklarımızı verdiğimiz okullara aslında gönüllerimizi, ideallerimizi, inançlarımızı verdiğimizin şuurunda olmalıyız. Okullardan almış olduğumuz şey sadece diploma değil, inanç, kimlik, ahlak, karakter ve idealdir. Dolayısıyla hayatımızı geçici olmaktan ziyade ebedileştirecek, adetten ziyade ibadete dönüştürebilecek milli hassasiyeti yüksek okullara çocuklarımızı emanet etmeliyiz.

İlhami Atasever; Bize zaman ayırdığınız için teşekkür ederiz..


Facebook Yorumları
HALKIN KÜRSÜSÜ
1354 kez okundu
0 bekleyen yorum
0 onaylı yorum
  SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!


Bu habere henüz yorum yapılmamıştır, ilk yapan siz olun!...

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Duzceninsesi.com.tr sorumlu tutulamaz.

Facebook Sayfamız Twitter Sayfamız Google+ Sayfamız Youtube Sayfamız Site Haritaları

ÇOK OKUNANLAR

Otizimli Çocuklar Özenle Eğitiliyor