Bugun...
Site Haritaları Twitter Sayfamız Facebook Sayfamız
SON DAKİKA
[22:34] Takla attı, aydınlatma direğini devirdi... -- [21:54] Asansörde mahsur kaldılar -- [21:23] ÜNİVERSİTELİ GENÇLERİN YAYLA MACERASI KABUSA DÖNDÜ ! -- [18:56] TEDBİR ALINACAK SÖZÜ HAVADA KALDI -- [18:53] Kömüre yüzde 35 zam! -- [18:50] KARAYOLLARINDAN ALT GEÇİT TALEP EDİLECEK -- [18:48] Karasu’ya talih kuşu kondu… -- [18:41] ATIK PİL TOPLAMA EĞİTİMİ VERİLDİ -- [18:40] Elektrik faturası cep yakıyor -- [18:34] Başkan Yiğit Bakan Yılmaz’dan yurt istedi --
Röportajlar
Özel Öğrencilere Eğitim

Gazetemiz yazarı İlhami Atasever, Düzce “Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi” Müdürü Muhammet Selçuk ile röportaj yaptı.

7.2.2017 - 10:50
683 kez okundu
0 bekleyen yorum
0 onaylı yorum
Özel Öğrencilere Eğitim

İlhami Atasever: Sayın Müdürüm kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Özel eğitimci misiniz? Yüksek lisans çalışmanız var mı?

Muhammet Selçuk: 1981 Erzurum doğumluyum. 2005 yılında Düzce’de göreve başladım. Düzce’nin farklı okullarında öğretmenlik ve idarecilik yaptım. Evliyim ve iki çocuk babasıyım. Özel öğretimci değilim. Teknoloji Tasarım dersi öğretmeniyim. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim dalından “Eğitim Yönetimi ve Denetimi Tezli Yüksek Lisans Programından” mezunum.

İlhami Atasever: Düzce “Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi’ne” müdür olarak ne zaman atandınız? Merkeziniz Düzce’de hangi tarihte kuruldu, adresiniz neresi ve iletişim telefonlarınız nedir.

Muhammet Selçuk: Okulumuza 08.12.2014 tarihinde atandım ve aynı tarihte de göreve başladım. Okulumuz hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimi için Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği’nin 45. Maddesi kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı “Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün” 04.04.2012 tarih ve 105.54/1464 onay sayısı ile hizmete açılmıştır.

Okulumuz 2012 eğitim-öğretim yılında Düzce Cumhuriyet Anadolu Lisesi’nin bodrum katında geçici olarak eğitime başlamış ve halen aynı yerde faaliyetlerine devam etmektedir. Adres: Şıralık Mahallesi, Şıralık vatan ilk ve ortaokulu, Yeşil Düzce Engelliler okulunun yanındadır. Telefon numaramız: 0 380 523 72 91

İlhami Atasever: Engellilik ve Zihinsel Engellilik kavramlarını açıklar mısınız?

Muhammet Selçuk: Engelli; doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yeteneklerini çeşitli derecelerde kaybetmesi nedeniyle, toplumsal yaşama uyum sağlama ve günlük ihtiayaçlarını karşılama güçlükleri olan ve korunma, bakım, rehabilitasyon, danışmanlık ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyan kişi olarak tanımlanmaktadır.

Zihinsel Engellilik; Doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrasında çeşitli nedenlere bağlı olarak gelişimsel dönemde ortaya çıkan, uyumlu davranışlarda görülen yetersizliğe ilaveten dikkat, algılama, bellek ve muhakeme gibi genel zeka fonksiyonları açısından normalin altında olma durumudur.

İlhami Atasever: Okulunuzun müstakil bir binasının olmaması ne tür sorunlar doğurmaktadır? Okulunuzun bahçesi öğrencileriniz için yeterli mi?

Muhammet Selçuk: Okulumuz 2012’de ilk kurulduğunda 24 öğrenci ve bu öğrencilerin eğitim aldığı 4 sınıf ve 3 atölyeden oluşmaktaydı. Bu durum belki o dönemde okul binasının yeterli olduğunu gösteriyordu. Fakat zamanla artan öğrenci sayısı ve çeşitlendirilen meslek alanları, ihtiyaç duyulan derslikler ve atölyeler nedeniyle okulun fiziki yapısının yetersiz kaldığını göstermektedir. Okulumuz hâlihazırda 130 öğrenci ile eğitim vermektedir ve öğrenci sayısı her geçen gün artmaktadır. Mevcut fiziki yapının yetersizliği ve artan öğrenci sayısı okulumuzun amaçlarına ulaşmasında engel olabilmektedir. Bu durumu ortadan kaldıracak, okulun işlevselliğini ve etkililiğini daha da artıracak ve en önemlisi öğrenciler, aileler ve toplum nezdinde beklentilere uzun vadede nitelikli bir şekilde cevap verebileceğimiz uygun fiziki yapıya sahip müstakil bir okula sahip olursak tabiî ki daha iyi olur. İnşaallah ileriki yıllarda o da gerçekleşir.

Okulumuzun bahçesi yeterli değil. Bahçe olarak kullanacağımız alan yaklaşık 400 m²’lik bir alan, 130 öğrencinin tenefüslerini, sportif ve sosyal aktiviteleri verimli bir şekilde geçekleştirmesine yeterince imkan sağlamıyor!

İlhami Atasever: Gerek öğretmen, gerekse yönetici olarak neden Düzce “Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi’ni” tercih ettiniz?

Muhammet Selçuk: Öğretmenlik, toplum içinde özel yeri olan bir meslektir. Öğretmen, öğrenmeye rehberlik eden kişidir. Bu süreçte öğretmenin önemli sorumlulukları, büyük fedakârlıkları vardır. Bu noktada mesleğimi seviyor ve benimsiyorum. Burada özel eğitimde, özel öğrenciler ile birlikte bu mesleği icra etmek hem şahsım, hem de mesleğim adına motivasyonumu ve heyecanımı bir kat daha artırıyor.

İlhami Atasever: Düzce “Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi” Bakanlık olarak nereye bağlı?

 

Muhammet Selçuk: Düzce “Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi,” Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi bir kurumdur. “Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün” bünyesinde “Özel Eğitim ve Kaynaştırma Daire Başkanlığına” bağlı olarak hizmet yürütmektedir.

İlhami Atasever: Merkezinizin kuruluş amacı nedir?

 

Muhammet Selçuk: Çalışmak, bir iş sahibi olmak ve üretmek, engellilerin sosyal yaşam içinde aktif olarak bağımsız ve özgür olabilmelerinin en önemli gereğidir. Normal gelişim gösteren bireyler gibi engelli bireylerin de ilgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirip gerekli bilgi, beceri, davranış ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırarak onları hayata hazırlamak ve onların kendilerini mutlu kılıp toplumun mutluluğuna da katkıda bulunabilecekleri bir meslek sahibi olmalarını sağlamak, eğitim sistemimizin genel amaçlarından biridir. Bu nedenle zihinsel yetersizliği olup, eğitsel performansları nedeniyle herhangi bir ortaöğretim kurumuna devam edemeyecek durumda olan bireyler için “Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezlerinde” çok yönlü eğitim faaliyetleri yürütülmektedir.

İlhami Atasever: Düzce “Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi’ne öğrenci kayıt şartları nelerdir? Öğrenci kayıtları için herhangi bir kayıt dönemi var mıdır?

Muhammet Selçuk: Okulumuza ilköğretimlerini tamamlayan, yani bu günkü ortaokul mezunu diyebildiğimiz ikinci 4 yılı bitiren öğrenciler, genel ve mesleki ortaöğretim programlarına devam edemeyecek durumda olan ve 23 yaşından gün almamış özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin kaydı yapılmaktadır. Öğrenci kayıtları için herhangi bir kayıt dönemi bulunmamaktadır. Yıl içinde istenilen dönemde RAM’a (Rehberlik Araştırma Merkezi) başvuran ve RAM tarafından okulumuza yönlendirilmesi yapılan öğrencilerin kayıtları yapılabilmektedir.

İlhami Atasever: Öğrencileriniz nerelerden ve taşımalı olarak mı geliyor? Okulunuzda öğlen yemeği çıkıyor mu? Yakıt olarak ne kullanıyorsunuz?

Muhammet Selçuk: Okulumuz öğrencileri taşımalı sistemle taşınıyor. Öğrencilerimiz Merkez, Kaynaşlı, Çilimli, Cumayeri, Gümüşova merkez ve köylerinden gelmektedir. Okulumuzda öğrencilerimiz için öğlen yemeği verilmektedir. Okulumuz doğalgaz ile ısıtılmaktadır.

İlhami Atasever: Öğretim şekliniz nasıl? Sınıfta kalma var mı?

Muhammet Selçuk: Hafta içi 5 günü 09.00-15.00 saatleri arasında çalışıyoruz. Öğretim şekli tam gün tam yıl statüsünde olduğu için ayrıca hafta sonu da çalışmaktayız. Hafta sonları Mesleki ve Teknik kursları, EKPSS kursları ve takviye amaçlı okuma yazma kursları açıyoruz. Okula devam eden öğrenciler için sınıfta kalma diye bir şey söz konusu değil.

İlhami Atasever: Düzce Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi’nde hangi tür programlar uygulanıyor?

Muhammet Selçuk: Özel eğitim mesleki eğitim merkezlerinde (okullarında) akademik bilgi ve becerilerin yanında ilgili meslek dallarında iş eğitimi uygulamalarının da yer aldığı eğitim programı uygulanır. Programın süresi dört yıldır. Programın birinci sınıfında bireylere akademik bilgi ve beceriler ile uygulamalı iş eğitimi yoluyla okuldaki mevcut atölyelerin tamamında gerekli olan temel bilgi ve becerilerin verildiği mesleki uyum eğitimi verilir. Bu uyum eğitiminin sonunda 9.sınıf öğrencilerimiz ilgi, istidat ve kabiliyetleri kapsamında okulumuzdaki mevcut meslek alan ve dallarına yönlendirilmesi yapılır. Öğrencilerimiz 10. 11. ve 12. sınıflarda yerleştirildikleri mevcut alanlarda icra edecekleri mesleklerle ilgili teorik ve beceri eğitimlerini atölyelerinde alırlar. Ayrıca 11. ve 12. sınıf öğrencilerimiz meslek alanlarına uygun işyerlerinde stajyer öğrenci olarak mesleki eğitimlerine devam edebilmektedirler.  Okulumuzda uygulanan programlar temel alınarak BEP (Bireysel Eğitim Planı) hazırlanır ve bireylerin başarılarının değerlendirilmesinde Bireysel Eğitim Planında yer alan amaç ve davranışlar dikkate alınır.

İlhami Atasever: Okulunuzda iş atölyeleri görüyorum. İş atölyelerinde kaç çeşit iş yapılıyor ve akademik anlamda hangi dersler var?

Muhammet Selçuk: Önce akademik dersleri sayalım. Okulumuzda akademik anlamda “Türkçe, Matematik, Sosyal Hayat, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Beden Eğitimi, Görsel Sanatlar, Müzik dersleri, Mesleki Eğitim” kapsamında dersler verilmektedir.

İş atölyeleri olarak ise; “Mobilya Teknolojisi, El Sanatları Teknolojisi, Hazır Giyim ve Üretim Teknolojisi, İnşaat Teknolojisi, Güzellik ve Saç Bakım Hizmetleri, Seramik - Cam Teknolojisi, Yiyecek ve İçecek hizmetleri” alanlarında eğitim verilmektedir.

İlhami Atasever: Okulunuzda kaç sınıf var. İş atölyelerinde her sınıftan öğrenci var mı?

Muhammet Selçuk: Okulumuzda 4 sınıfta öğrencilerimiz var. Mesela 9. sınıfta 38, 10. sınıfta 32, 11. sınıfta 42, 12. sınıfta 18 öğrencimiz bulunmaktadır. İş atölyelerinde her sınıftan öğrencimiz bulunmaktadır. Kurslarda kullanılan malzemelerin parası tamamen devlet tarafından karşılanıyor.

İlhami Atasever: İmal edilen işlerle ilgili sipariş alıyor musunuz?

Muhammet SELÇUK:  Evet alıyoruz. Merkezimizin çeşitli atölyelerinde üretilen ve siparişi alınan ürünlerden kısaca bahsetmek gerekirse mesela;

Seramik ve Cam teknolojisi atölyesinde çeşitli hediyelik çini vazolar, seramik magnetler, seramik mumluklar, cam üzerine dekopaj çalışmalarının yanında birçok çeşit ürün, öğrencilerimiz tarafından üretilmektedir. Bu ürünlerden özellikle hediyelik çini vazolarımız için kurumsal bazda Düzce Belediyesi Başkanlığı tarafından 50 adet ve Düzce Barosu tarafından da 10 adet sipariş alınmıştır. Mobilya teknoloji atölyesinde ise ahşap oyuncak, ahşap puzzle, ahşap lego, ahşap kuş yuvası ve birçok eğitsel mataryel ve hediyelik ürün üretilmektedir.

El sanatları atölyelerinde Osmanlı sanatı olan tel kırması tablolar, havlular, bileklikler, kolyelar, bez bebek ve bir çok çeşit el emeği göz nuru ürünler üretilmektedir. Hazır Giyim ve Üretim Atölyemizde masa örtüsü, önlük, havlu kenarı, runner, yastık kılıfı, etek, saç bandı ürünleri üretilmektedir.

Yiyecek ve içecek hizmetleri atölyemizdeki yemek çeşitleri, salata çeşitleri, içecek çeşitlerinin yanında pasta ve kurabiye tarzı ürünler üretilmektedir.  Üretilen bu ürünler “Yiyecek ve İçecek Hizmetleri Uygulama” alanında kendi öğrenci ve öğretmenlerimize sunulmaktadır.

Ürettiğimiz bu ürünler, kurumsal siparişler dışında bireysel olarak da alınmaktadır. Hedefimiz ise ürettiğimiz ürünleri yerel ve bölgesel düzeyde pazarlamaktır. Buradan gazeteniz aracılığı ile bu konuda bizimle birlikte çalışmak isteyen kurumlara ve şahıslara sesleniyor ve okulumuza davet ediyorum.

İlhami Atasever: Engelli bireylerin mesleki eğitim almalarının aileler ve toplum adına önemi nedir?

Muhammet Selçuk: Engelli bireyler yaşadıkları toplum içinde psiko-sosyal ve ekonomik sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu sorunlar, engelli ve ailesinin bu durumla yüz yüze gelmesiyle başlamakta, zaman geçtikçe içinden çıkılmaz bir hal almaktadır. Engelli bireyin yaşadığı sıkıntılar ve zorluklar hem aile, hem de sosyal çevresinde kendini gösterir. Üretmek, kazanmak, yaşamak ve hayata katılmak... Bunları yapabilmenin tek yolu ise ekonomik özgürlüğün sağlanmasından, yani iş sahibi olmaktan geçer. İşte bu nokta engelliler için çok önemli. Çünkü çalışmak, bir iş sahibi olmak ve kariyer yapmak, engellilerin sosyal yaşam içinde aktif olarak hiç kimseye ihtiyaç duymadan bağımsız ve özgür olabilmelerinin en önemli gereğidir. İş sahibi olmayan bir engelli aynı zamanda üreten değil, tüketendir. İşte tam da bu noktada tüketen değil üreten ve üretimde yer alan engelliler, aileleri ve toplum içinde akranları gibi kendi rollerini gerçekleştirmiş olacaklardır.

İlhami Atasever: Düzce “Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi’nden” mezun olan öğrencilerin özlük hakları nelerdir?

Muhammet Selçuk: Okulumuzu başarı ile tamamlayan öğrencilerimize, “Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi (Okulu) Öğrenim Belgesi” verilir. Bu belge yükseköğretime devam etme hakkı sağlamaz, ancak bireylerin herhangi bir işte istihdam edilmesi durumunda ortaöğretim kurumlarından mezun olanlara tanınan özlük haklarından yararlanmalarını sağlar.

İlhami Atasever:Merkezinizden” mezun olan öğrencilerin iş sahibi olma oranı nedir?

Muhammet Selçuk: Merkezimiz, kuruluş yılı olan 2012 yılından bu güne 3 dönem mezun vermiştir. Toplamda mezun öğrenci sayımız 49’dur. Bu öğrencilerimizden biri EKPSS (Engelli Kamu Personeli Sınavı) sınavında başarılı oldu ve Düzce-Çilimli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde memur kadrosunda göreve başladı. Diğer taraftan yine mezun öğrencilerimizden 12’si staj yaptıkları işyerleri ve farklı diğer işyerleri olmak üzere çalışma hayatının içinde yer almaktadırlar. Sonuç olarak mezun öğrencilerimizin %26,5’i bir işe yerleşmiş durumdadır.

2016 yılı içinde, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının ulusal boyutta yapmış olduğu araştırma kapsamında kamu kurumlarında ve özel sektörde engelli kotasından başvuru yapan ve istihdam edilen işçilerin işe yerleşme oranı % 22’dir.  Okulumuzdan mezun olan öğrencilerin istihdam oranları ulusal düzeyde elde edilen oran olarak yüksektir.

Bu durum bizim için bir başarıdır. Elde edilen bu oranlar ne okulumuz, ne de ulusal düzeyde yeterli olduğu kanaatinde değiliz. Yerel, bölgesel ve ulusal bazda engellilerin karşılaştıkları en büyük sorunların başında bir iş sahibi olma sorunu gelmektedir. Bu sorun okulumuz mezunlarının da karşılaştıkları başlıca sorunlardandır.  Bizler kurumsal olarak öğrencilerimizin her yönüyle gelişimlerine yardımcı oluyoruz. Bu eğitim bizim için hem normal, hem de hafta sonu açılan akademik ve mesleki eğitim kurslarımızda verilmektedir. Çünkü engellilerin eğitimleri her yönüyle çoklu disiplin anlayışı ve uzun bir süreci kapsamaktadır. Sonuç olarak öğrencilerimizin istihdamının artırılmasında okulumuz yanında İşverenlere, İşkur Müdürlüğüne, Ticaret ve Sanayi Odalarına, STK’lara ve diğer paydaşlarımıza önemli görevler düşmektedir.

İlhami Atasever: Merkeziniz’ den” mezun olan öğrencilerin iş sahibi olma sürecinde yaşadıkları sorunlar nelerdir?

Muhammet Selçuk: UNESCO’nun yaptığı araştırmalar, Dünya nüfusunun yaklaşık %10‘nunun ülkemiz nüfusunun da %12,29’unun engelli olduğunu göstermektedir. Ülkemiz açısından yaklaşık 10 milyon kişinin engelli olduğu anlamına gelen bu oran, hayli yüksektir. Engellilerin topluma katılmalarının önündeki engeller içinde kendine yer bulan önemli sorunların başında engellilerin istihdamı gelmektedir.

İlhami Atasever: Engellilerin istihdam sorunu var. Bu sorun nereden kaynaklanıyor?

Muhammet Selçuk: Öncelikle, engelli kişinin, engelinin niteliğinden dolayı istihdam edilememesi, işte burada, bir işveren engelli kişiyi işe alacağı zaman, öncelikle özür oranı en az olanı veya iş konusunda nitelik olarak en çok verim alabileceği kişiyi seçiyor. Bu durumda, engeli fazla olan kişilerin iş bulma imkanı, bir noktada azalıyor. Eğitim ve beceri olarak, en iyi olan engelliler tercih nedeni olabiliyor. Yapılacak işin niteliği de engelli bir birey için önemlidir. Engeline uygun işlerin olması gerekmektedir. Bunu her zaman için bulamaması da bir sorun olarak karşımızda durmaktadır. İşyerinin engelliye uygun halde olmaması, engelliden istediği verimi alamamak da yine bu etkenler arasındadır.

Aile ve çevrenin yeterli desteklerinin olmaması, meslek edindirme kurslarının yeterli olmaması, istihdamın önündeki engellerdendir. Bununla beraber kanunların yetersiz olması, denetimdeki eksikliğin de büyük bir sorun olduğu bilinmektedir. Sözünü ettiğimiz engellilerin istihdamı ile ilgili sorunlar tüm engellileri ilgilendirdiği gibi okulumuz mezunlarını da yakından ilgilendirmekte ve etkilemektedir.

İlhami Atasever: Okulunuzdan mezun olanların iş sahibi olma sürecinde yaşadıkları sorunların çözümü ne olabilir?

Muhammet Selçuk: Kamu ve özel sektörde, engelli kontenjan açıklarının tamamı doldurulmalıdır. Aynı zamanda Engelli kontenjanını boş olarak bulunduran işverene verilecek ceza miktarları en azami şekilde artırılmalıdır. Devletin bu konudaki denetim mekanizması daha da sıkılaştırılarak, engelli insanların istihdamı artırılabilir. Engelli istihdam eden işyerlerinde engellilere yönelik gerekli düzenlemeler sağlanabilir. Uygun çalışma ortamının sağlanması, engelli kişilerin işyerlerinde daha verimli ve aktif olmalarını sağlayabilir. Engellilerin eğitim seviyelerini yükseltmeleri için uygun koşullarda okullar çoğaltılabilir. Çünkü eğitim seviyesi yükseldikçe işsizlik rakamları düşmektedir.

İlhami Atasever: Düzce “Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi’nde” toplam kaç personel görev yapıyor?

Muhammet Selçuk: Okulumuzda 4 yönetici, 22 kadrolu öğretmen, 8 ücretli öğretmen,1 hizmetli ile birlikte toplam 35 kişi görev yapmaktadır. 130 öğrencimize çeşitli mesleki alanlarda eğitim verilmektedir.

İlhami Atasever: Merkezi’nde yapmış olduğunuz ve devam eden projelerden kısaca bahseder misiniz?

Muhammet Selçuk: Okulumuz kurulduğu yıldan beri AB projelerine, proje hazırlamaktadır. Kurum olarak okulumuz öğrenmeyi seven, yeniliklere açık, kendini yenileyebilen bir yapıya sahiptir. Okulumuzdan bir grup öğrenci ve öğretmen, Avrupa Birliği'nin eğitim, gençlik ve spor alanındaki hibe programı olan ERASMUS+ kapsamında 2014 yılında 21 günlük sürelerle Almanya ve Norveç ülkelerinde akranlarının mesleki eğitim çalışmalarını ve istihdam imkanlarını yerinde inceleme faaliyetlerinde bulundular. Hali hazırda yine ERASMUS+ kapsamında öğrencilerin staj alanlarının ve faaliyetlerinin incelenmesi konusunda 2017 yılı içinde Portekiz, İtalya ve Hollanda ile proje çalışmalarını yürütmektedir.

Okulumuzdaki atölyelerimiz dışında; sivil toplum kuruluşları, belediye ve diğer kamu tüzel kişiliği ile yürütülen etkinlik projeleri yapılmaktadır. Özel ihtiyaçlı bireylerin kendilerini geliştirebilmelerine destek sağlamak amacıyla bölgesel ortaklarla yürütülen staj deneyimleri, önemli gün ve haftalarda mikro ölçekli yaygınlaştırma uygulamaları, ulusal ve uluslararası sportif ve kültürel faaliyetler yürütülmektedir.

Ayrıca okulumuzdaki atölyelerin üretim çalışmalarını küçük ve ileri düzeyde sektör temsilcilerine tanıtmak amacıyla, mesleki beceri kazandırma konusunda toplumsal farkındalığı güçlendirmek, bireyleri sektör temsilcileri ile buluşturmak amacıyla okulumuzda “Özel Eğitim Şenliği” de sergilenmektedir.

Düzce Belediyesi, Türkiye Beyazay Derneği ve Düzce Sosyal Etkinlikler Derneği işbirliği ile hazırlanan “Kafe Kusursuz Proje” kapsamında bedensel ve zihinsel engelli gençlerin eğitim alması ve istihdamlarının sağlanması amaçlanıyor. Bu proje kapsamında okulumuz öğrencilerinin istihdamına yönelik projeyi yürüten kurumlarla okulumuz arasında işbirliği faaliyetlerinde yürütülmektedir.

Merkezimiz, belirlenen ana başlıklara paralel olarak engelli bireylerin istihdamının sağlanması konusunda Düzce Üniveristesi koordinatörlüğünde, Düzce Bölgesi Kurumlar arası işbirliği hazırlık toplantılarına, Aile ve Sosyal Politikalar, Düzce İşkur, Düzce KOSGEP, Düzce 1. Organize Sanayi, Konuralp Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi vb. Müdürlükler ile birlikte yapılan toplantılarda katılımcı olarak yer almaktayız.

İlhami Atasever: Sayın müdürüm güzel bir röportaj oldu. Halkımız tarafından çok fazla bilinmeyen Düzce “Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi’ni” vatandaşın da anlayabileceği şekilde ayrıntılı olarak anlattınız. Devletin eğitime verdiği değeri, gelinen noktayı bizzat yerinde görmek güzel bir şey! Sizlere, kurumda görev yapan tüm arkadaşlarınıza teşekkür ederim, başarılarınızın devamını dilerim. Son olarak söylemek istediğiniz başka bir şey var mı?

Muhammet Selçuk: Teşekkür ederim. Öncelikle bu röportaj ile kurumumuzun kamuya tanıtılmasında göstermiş olduğunuz özen için sizlere, şahsınızda Düzce’nin Sesi gazetesine, bu röportajın gerçekleşmesine gerek verdiği izinlerle, gerekse kurumumuzun gelişimine katkıları nedeniyle başta valimiz sayın Zülkif Dağlı’ya ve İl Milli Eğitim Müdürümüz Murat Yiğit’e, kurumumuz ve şahsım adına teşekkürlerimi arz ederim.


Facebook Yorumları
HALKIN KÜRSÜSÜ
683 kez okundu
0 bekleyen yorum
0 onaylı yorum
  SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!


Bu habere henüz yorum yapılmamıştır, ilk yapan siz olun!...

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Duzceninsesi.com.tr sorumlu tutulamaz.

Facebook Sayfamız Twitter Sayfamız Google+ Sayfamız Youtube Sayfamız Site Haritaları

ÇOK OKUNANLAR