Bugun...
Site Haritaları Twitter Sayfamız Facebook Sayfamız
SON DAKİKA
[17:44] Silah ve uyuşturucu otomobilin motor kısmından çıktı -- [17:32] LASTİK DEĞİŞTİRKEN CANINDAN OLDU -- [17:30] 15 Temmuz kitabının tanıtımını yaptı -- [17:09] Daha Hızlı ve Etkin Kamu Hizmeti -- [17:06] HERKES ŞİKAYETÇİ… ÇÖZÜM ORTAK AKILDA -- [16:52] Milli Oyuncak Masaya Yatırıldı -- [16:16] DÜZCE’NİN SUYU AKARSULARDAN -- [15:52] CHP’DEN SUÇ DUYURUSU -- [15:08] ADLİYEYE SEVK EDİLDİLER -- [15:01] İş adamlarına misyon Farklılaşması ve ihtisaslaşması anlatıldı --
Röportajlar
Kar: Özel Bireyler Yetiştiriyoruz!

Gazetemiz yazarı İlhami Atasever, “Yeşil Düzce Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve İş Uygulama Merkezi” Müdürü Dilek Kar ile röportaj yaptı.

14.2.2017 - 15:49
1681 kez okundu
0 bekleyen yorum
1 onaylı yorum
Kar: Özel Bireyler Yetiştiriyoruz!

İlhami Atasever: Sayın Müdürüm kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Özel eğitimci misiniz? Yüksek lisans çalışmanız var mı?

Dilek Kar: 1972 Manisa Alaşehir doğumluyum. 1997 yılında Düzce’de göreve başladım. 1995 yılında Düzce Rehberlik ve Araştırma Merkezi’ne (RAM) kurucu müdür olarak görevlendirildim. 17 yıl boyunca Düzce Rehberlik ve Araştırma Merkezinde görev yaptım. Evliyim ve iki çocuk annesiyim. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü mezunuyum. Rehberlik öğretmeniyim. Düzce Üniversitesi "Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Birleşik Üstün Yetenekliler Çalışmaları Yüksek Lisans Programından” mezunum.

İlhami Atasever: “Yeşil Düzce Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve İş Uygulama Merkezi”ne müdür olarak ne zaman atandınız? Merkeziniz Düzce’de hangi tarihte kuruldu, adresiniz neresi ve iletişim telefonlarınız nedir.

Dilek Kar: Okulumuza 08.12.2014 tarihinde atandım. Aynı tarihte de göreve başladım. Okulumuz şu anki kullandığımız binada 1997-2007 tarihleri arasında “Ortopedik Engelliler İlköğretim Okulu” adı altında özel eğitim hizmeti vermiştir. Bu okuldan mezun olan öğrencilerin yerleştirilmesine uygun bir eğitim ortamının bulunmaması nedeniyle bu ihtiyacı karşılamak için 22.07.2007 tarihinde “Yeşil Düzce Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve İş Eğitim Merkezi” adıyla açılmış olup ağır ve orta düzeyde zihinsel yetersizliği olan bireylere eğitim vermeye başlamıştır.

 

Okul binası “Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü” tarafından adımıza yapılmış olup “Cumhuriyet Anadolu Lisesi” ve “Düzce Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi” ile ortak olarak kullanılmaktadır. Okulumuzun adresi; Düzce ili, Merkez ilçeye bağlı Şıralık Mahallesi 5503 Sokakta, 6 numaralı binada hizmet vermektedir. Telefon numaramız ise; 0 380 523 9378’dir.

İlhami Atasever: Sayın müdürüm “Engellilik” ve “Zihinsel Engellilik” kavramlarını açıklar mısınız?

Dilek Kar: Engelli; doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yeteneklerini çeşitli derecelerde kaybetmesi nedeniyle, toplumsal yaşama uyum sağlama ve günlük ihtiyaçlarını karşılama güçlükleri olan ve korunma, bakım, rehabilitasyon, danışmanlık ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyan kişi olarak tanımlanmaktadır. Zihinsel Engellilik; Doğum öncesi, doğum sırası ve doğum sonrasında çeşitli nedenlere bağlı olarak gelişimsel dönemde ortaya çıkan, uyumlu davranışlarda görülen yetersizliğe ilaveten dikkat, algılama, bellek ve muhakeme gibi genel zeka fonksiyonları açısından normalin altında olma durumudur.

İlhami Atasever: Gerek öğretmen, gerekse yönetici olarak neden “Yeşil Düzce Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve İş Uygulama Merkezi’ni” tercih ettiniz?

Dilek Kar: Göreve başladığım 1994 yılında Bayburt Rehberlik ve Araştırma Merkezi’ne (RAM’a) atandım. Rehberlik ve Araştırma Merkezleri özel eğitime ihtiyacı olan öğrencilerin yönlendirilmesinde başrol oynayan kurumlardır. Göreve başladığım ilk günden itibaren özel eğitimin ve ailelerinin içinde olduğumdan, mesleki anlamda manevi doyumu yüksek bir meslek olduğundan dolayı bu kurumlarda çalışmayı tercih ettim.

İlhami Atasever: “Yeşil Düzce Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve İş Uygulama Merkezi“ Bakanlık olarak nereye bağlı?

Dilek Kar: “Yeşil Düzce Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve İş Uygulama Merkezi ” Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi bir kurumdur. “Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün” bünyesinde “Özel Eğitim ve Kaynaştırma Daire Başkanlığına” bağlı olarak hizmet yürütmektedir.

İlhami Atasever: Merkezinizin kuruluş amacı nedir?

Dilek Kar: Zorunlu öğrenim çağında olup ortaöğretim programlarını takip edemeyecek durumdaki ağır ve orta düzey zihinsel yetersizliğe sahip bireyler için açılan okulumuzda, öğrencilerin günlük yaşam becerileri ile işlevsel akademik becerilerini geliştirmek ve topluma uyumlarını sağlamak amacıyla Bakanlıkça hazırlanmış özel eğitim programları uygulanır. Amacımız toplum içindeki rollerini gerçekleştirebilen, işbirliği içinde çalışabilen, çevresine uyum sağlayabilen, uygun eğitim programları ile özel yöntem, personel ve araç-gereç kullanarak özel bireyler yetiştirmektir.

İlhami Atasever: “Yeşil Düzce Özel Eğitim Uygulama Merkezi ve İş Uygulama Merkezi’ne” öğrenci kayıt şartları nelerdir? Öğrenci kayıtları için herhangi bir kayıt dönemi var mıdır?

Dilek Kar: Okulumuz ilkokul, ortaokul, lise düzeyinde normal ve kaynaştırma eğitimlerine katılamayacak durumda orta ve ağır düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip olan öğrencilerin eğitim aldığı okuldur. 7 yaşından 23 yaşına kadar olan orta ve ağır düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip öğrenciler ilimiz Rehberlik ve Araştırma Merkezi’nde değerlendirildikten sonra, “İl Özel Eğitim Hizmetleri Kurulu” tarafından resmi olarak okulumuza yönlendirilirler. Öğrenci velileri okulumuza bu şekilde başvurarak e-okul sistemi üzerinden kayıt işlemleri yapılır. Öğrenci kayıtları için herhangi bir kayıt dönemi bulunmamaktadır. Yani öğrenci kayıtları yılın her döneminde yapılabilmektedir.

İlhami Atasever: Öğrencileriniz taşımalı olarak mı geliyor? Okulunuzda öğlen yemeği çıkıyor mu? Yakıt olarak ne kullanıyorsunuz?

Dilek Kar: Öğrencilerimiz Merkez, Kaynaşlı, Çilimli, Cumayeri, Gümüşova, Gölyaka merkez ve köylerinden olmak üzere 10 adet servis aracıyla taşımalı sistemle gelmektedir. Sadece Yığılca ve Akçakoca ilçelerinde ikamet eden öğrencilerin (Düzce Merkezine uzak olması sebebiyle) ücretsiz taşıması yapılamamaktadır. Ağır ve orta düzey zihinsel yetersizliğe sahip bireylere il bazında hizmet veren tek okul olduğumuz için öğrenci servis yelpazemiz çok geniştir. Okulumuzda öğrencilerimiz için öğlen yemeği verilmektedir ve bütçesi Genel Müdürlüğümüz bütçesinden ödenmektedir. Yani devlet tarafından ödenmektedir. Okulumuz doğalgaz ile ısıtılmaktadır.

İlhami Atasever: Öğretim şekliniz nasıl? Sınıf geçme veya sınıf tekrarı var mıdır?

Dilek Kar: Öğretim şekli hafta içi 5 gün, 09.00-15.00 saatleri arasında yapılmaktadır. Öğretim şekli tam gün statüsündedir. Diğer Milli Eğitim Müdürlüğümüze bağlı okullar ile aynı dönemlerde yaz tatili ve yarıyıl tatili yapılmaktadır. Okula devam eden öğrenciler için sınıfta kalma diye bir şey söz konusu değildir.

İlhami Atasever: “Okulunuzda” hangi tür programlar uygulanıyor?

Dilek Kar: Okulumuzda “Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’müzün” belirlemiş olduğu programlar uygulanmaktadır. Bu programlar; 1. ve 2. kadememizde eğitim gören öğrencilerimiz “öz bakım becerileri, dil konuşma becerileri, okuma yazma, matematik, beslenme eğitimi” gibi hem akademik becerilerini geliştirmeye, hem de sosyal ve kişisel anlamda kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmek adına eğitimler almaktadırlar.

3. kademede eğitim gören öğrencilerimiz ise 1. ve 2. kademe almış oldukları eğitimleri devam ettirmekle beraber “İş ve Meslek Ahlakı Eğitimi” adı altında atölye dersleri almaktadır. Okulumuzda uygulanan programlar temel alınarak her öğrencimiz için Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlanır ve öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde Bireysel Eğitim Planında yer alan amaç ve davranışlar dikkate alınır.

İlhami Atasever: Okulunuzda iş atölyeleri görüyorum. İş atölyelerinde kaç çeşit iş yapılıyor ve akademik anlamda hangi dersler var?

Dilek Kar: Okulumuzda haftalık 12 saat “İş Uygulama ve Meslek Ahlakı” dersleri, 18 saat “akademik dersler” işlenmektedir. Öncelikle akademik dersleri sayalım; “Dil ve Konuşma Eğitimi, Okuma Yazma, Matematik, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Toplumsal Uyum Becerileri, Görsel Sanatlar, Beden Eğitimi, Beslenme, Müzik” dersleri verilmektedir. İş atölyelerimizde ise; “Tarım Teknolojisi, El Sanatları, Yiyecek İçecek Hizmetleri” alanlarında eğitim verilmektedir.

İlhami Atasever: Okulunuzda kaç sınıf var. İş atölyelerinde her sınıftan öğrenci var mı?

Dilek Kar: Okulumuzda 1. kademede 5, 2. kademede 5, 3. kademede ise 8 sınıf bulunmaktadır. İş atölyelerimizde ise “tarım teknolojisi” atölyesini kullanan 2 sınıfımız, “el sanatlarını” kullanan 2 sınıfımız, “yiyecek, içecek hizmetlerini” kullanan 2 sınıfımız bulunmaktadır. 9. sınıftan 12. sınıfa kadar 1 atölyeyi aynı sınıflar kullanmaktadır. Atölyelerimize öğrenci yerleştirilmesi hususunda öğrencinin atölyelere yatkınlık boyutlarını değerlendirmede BEP geliştirme birimimiz etkin rol oynamaktadır.

İlhami Atasever: Okulunuz ihtiyaçları konusunda zaman zaman hayırseverlerden istifade ediyor musunuz?

Dilek Kar: Hayırseverlerimizin okulumuza olan katkıları oldukça fazladır. Bu okula atandığım ilk günden bugüne kadar hayırseverlerimiz, Düzce Beyaz Ay Derneği ve Biz Büyük Bir Aileyiz Derneği yardım ve ilgilerini okulumuzdan eksik etmemişlerdir. Devletimizin bütçesi tabii ki var ancak yıllardır her şeyi devletten beklememek prensibini savunduğumdan Düzce halkıyla bütünleştik diyebilirim!

İlhami Atasever: İmal edilen işlerle ilgili sipariş alıyor musunuz?

Dilek Kar: Evet alıyoruz. Merkezimizin çeşitli atölyelerinde üretilen ve siparişi alınan ürünlerden kısaca bahsetmek gerekirse; El sanatları Atölyemizde üretilen prototip kutlama ürünlerinin (kokulu taş, kokulu sabun, anahtarlık, kitap ayracı vb.) siparişleri alınmaktadır. Ayrıca üretimi yapılan ürünlerimiz her yıl 11-16 Mayıs tarihleri arasında gerçekleştirilen “Özel Eğitim Şenliğinde” satışa sunulmaktadır. Tarım Teknolojilerinde yetiştirmiş olduğumuz “istiridye mantarı” ise gerek ulusal basında, gerekse ilimizde büyük ilgi görmüştür!

“Yiyecek içecek hizmetleri” atölyemizde üretimi yapılan ürünlerimiz ise yine okulumuz bünyesinde bulunan “Yeşil Kafemizde” satışa sunulmakta ve aynı zamanda “Yeşil Kafemizde” öğrencilerimiz garsonluk hizmetlerinde de bulunmaktadırlar!

Ayrıca şu an hazırlık aşamasında bulunduğumuz “AB projesi”, okulumuz bahçesinde yer alan satış noktamızda, atölyelerimizde üretilen ürünler dönüşümlü olarak satışa sunulacaktır. Buradaki amacımız ürünün üretiminden satışına kadar tüm kademelerinde öğrencilerimizin aktif şekilde var olmalarını sağlamaktır.

Buradan gazeteniz aracılığı ile bizimle birlikte çalışmak isteyen, satış noktamıza katkıda bulunmak isteyen kurumlara ve şahıslara sesleniyor ve okulumuza davet ediyorum!

İlhami Atasever: Engelli bireylerin mesleki eğitim almalarının aileler ve toplum adına önemi nedir?

Dilek Kar: Engelli bireyler yaşadıkları toplum içinde psiko-sosyal ve ekonomik sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu sorunlar, engelli ve ailesinin bu durumla yüz yüze gelmesiyle başlamakta, zaman geçtikçe içinden çıkılmaz bir hal almaktadır. Engelli bireyin yaşadığı sıkıntılar ve zorluklar hem aile, hem de sosyal çevresinde kendini gösterir. Üretmek, kazanmak, yaşamak ve hayata katılmak... Bunları yapabilmenin tek yolu ise ekonomik özgürlüğün sağlanmasından, yani iş sahibi olmaktan geçer. İşte bu nokta engelliler için çok önemli. Çünkü çalışmak, bir iş sahibi olmak ve kariyer yapmak, engellilerin sosyal yaşam içinde aktif olarak hiç kimseye ihtiyaç duymadan bağımsız ve özgür olabilmelerinin en önemli gereğidir. İş sahibi olmayan bir engelli aynı zamanda üreten değil, tüketendir. İşte tam da bu noktada tüketen değil üreten ve üretimde yer alan engelliler, aileleri ve toplum içinde akranları gibi kendi rollerini gerçekleştirmiş olacaklardır.

İlhami Atasever: “Merkezinizden” mezun olan öğrencilerin özlük hakları nelerdir?

Dilek Kar: Okulumuzu başarı ile tamamlayan öğrencilerimize “Özel Eğitim İş Uygulama Merkezi (Okulu) Öğrenim Belgesi” verilir. Bu belge yükseköğretime devam etme hakkı sağlamaz, ancak bireylerin herhangi bir işte istihdam edilmesi durumunda ortaöğretim kurumlarından mezun olanlara tanınan özlük haklarından yararlanmalarını sağlar.

İlhami Atasever:  “Okulunuzun” mezun olan öğrencilerin iş sahibi olma oranı nedir?

Dilek Kar: Okulumuz, Genel Müdürlüğümüz tarafından okul kayıt yaşı 23 yaş sınırının getirildiği ve “e-okul sistemine” geçmiş olduğumuz 2012 yılından bugüne kadar ilk mezunlarını geçtiğimiz 2016 yılında vermiştir. Öğrencilerimiz orta ve ağır düzeyde zihinsel yetersizliğe sahip olduklarından ve birçoğunun ek yetersizlikleri bulunduğundan, “Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi” mezunu öğrencilerine istinaden işe girme oranı daha azdır. Okulumuzdan mezun toplam 5 öğrencimiz çeşitli fabrikalarda işe girmişlerdir. Öğrencilerimizin “Engelli Kamu Personeli Sınavı”ye (EKPSS) girme hakları bulunmamakta fakat kuraya girme hakları bulunmaktadır.

İlhami Atasever: “Merkez’iniz”den mezun olan öğrencilerin iş sahibi olma sürecinde yaşadıkları sorunlar nelerdir?

Dilek Kar: UNESCO’nun yaptığı araştırmalar, Dünya nüfusunun yaklaşık %10‘nunun ülkemiz nüfusunun da %12,29’unun engelli olduğunu göstermektedir. Ülkemiz açısından yaklaşık 10 milyon kişinin engelli olduğu anlamına gelen bu oran, hayli yüksektir. Engellilerin topluma katılmalarının önündeki engeller içinde kendine yer bulan önemli sorunların başında engellilerin istihdamı gelmektedir.

İlhami Atasever: Engellilerin istihdam sorunu var. Bu sorun nereden kaynaklanıyor?

Dilek Kar: Öncelikle, engelli kişinin, engelinin niteliğinden dolayı istihdam edilememesi, işte burada, bir işveren engelli kişiyi işe alacağı zaman, öncelikle özür oranı en az olanı veya iş konusunda nitelik olarak en çok verim alabileceği kişiyi seçiyor. Bu durumda, engeli fazla olan kişilerin iş bulma imkanı bir noktada azalıyor. Eğitim ve beceri olarak, en iyi olan engelliler tercih nedeni olabiliyor. Yapılacak işin niteliği de engelli bir birey için önemlidir. Engeline uygun işlerin olması gerekmektedir. Bunu her zaman için bulamaması da bir sorun olarak karşımızda durmaktadır. İşyerinin engelliye uygun halde olmaması, engelliden istediği verimi alamamak da yine bu etkenler arasındadır.

Aile ve çevrenin yeterli desteklerinin olmaması, meslek edindirme kurslarının yeterli olmaması, istihdamın önündeki engellerdendir. Ülkemizde engellilerle ilgili çok mesafe alındı. Fakat kanunların biraz daha yeterli hale gelmesi işi biraz daha kolaylaştıracağına inanıyorum. Denetimlerin daha etkili olması, engelliler adına işi biraz daha kolaylaştıracaktır. Sözünü ettiğimiz engellilerin istihdamı ile ilgili sorunlar tüm engellileri ilgilendirdiği gibi okulumuz mezunlarını da yakından ilgilendirmekte ve etkilemektedir.

İlhami Atasever: Okulunuzdan mezun olanların iş sahibi olma sürecinde yaşadıkları sorunların çözümü ne olabilir?

Dilek Kar: Kamu ve özel sektörde, engelli kontenjan açıklarının tamamı doldurulmalıdır. Aynı zamanda Engelli kontenjanını boş olarak bulunduran işverene verilecek ceza miktarları en azami şekilde artırılmalıdır. Devletin bu konudaki denetim mekanizması daha da sıkılaştırılarak, engelli insanların istihdamı artırılabilir. Engelli istihdam eden işyerlerinde engellilere yönelik gerekli düzenlemeler sağlanabilir. Uygun çalışma ortamının sağlanması, engelli kişilerin işyerlerinde daha verimli ve aktif olmalarını sağlayabilir. Engellilerin eğitim seviyelerini yükseltmeleri için uygun koşullarda okullar çoğaltılabilir. Çünkü eğitim seviyesi yükseldikçe işsizlik rakamları düşmektedir.

İlhami Atasever: “Okulunuzda” toplam kaç personel görev yapıyor?

Dilek Kar: Okulumuzda 3 yönetici, 24 kadrolu öğretmen, 1 hemşire, 26 ücretli öğretmen, 2 hizmetli, 10 öğrenci servis rehberi olmak üzere toplamda 66 personel görev yapmaktadır. 136 öğrencimize 3 kadememizde eğitim verilmektedir. 1 sınıfımızda 2 öğretmen normu bulunmaktadır.

İlhami Atasever: Okuldaki görev yaptığınız arkadaşlarla uyum problemi var mı?

Dilek Kar: Hayır. Çok samimi bir çalışma ortamımız var. Arkadaşlarımız görevlerini canla başla yapmaktadırlar. Kendilerinden çok memnunum.

İlhami Atasever: Merkezi’nde yapmış olduğunuz ve devam eden projelerden kısaca bahseder misiniz?

Dilek Kar: Okulumuz kurulduğundan bugüne çeşitli projelere ortak olmuş ve kurumumuzda da projeler üretilmiştir. 2010 yılında ilimizde yapılan “griden gökkuşağına” projesine katılmış ve proje ödülü alınmıştır. 2012 yılında “AB Gençlik Projesi” ile okulumuzdan bir öğretmenimiz Fransa Colmar’da “Özel Bireylerin Okul Yapıları” ile ilgili projeye katılmıştır. 2016 Yılında “Mersin Davultepe İş Uygulama Merkezi” ile “Engelli Bireylerin Mesleki Gelişimleri” ile ilgili Projeye ortak olunmuş ve bu proje ile 26 Mart-10 Nisan 2017 tarihinde okulumuzdan 6 öğrenci, 1 idareci, 2 öğretmen Portekiz’de 14 gün süre ile tarım uygulamaları yapacaklardır. Ayrıca hali hazırda “Ulusal Ajans’a teslim edilmiş K1 projemiz” bulunmaktadır. Bu projemiz de kabul görecek olursa tek taraflı bir Avrupa ülkesine hareketlilik yapılacaktır. Okulumuzda öğretmenlerimiz “E-TWİNNİNG projesine” katılmış, yurtdışında yaşayan özel bireylerle eş zamanlı el sanatları dersleri internet üzerinden yapılmaktadır. Genel Müdürlüğümüzün düzenlemiş olduğu 2016 yılında ilk defa gerçekleşen “Materyal Geliştirme” Yarışmasına okulumuzdan bir öğretmenimiz katılmış ve Özel Eğitim Genel Müdürlüğümüzden Teşekkür Belgesi alınmıştır. Bunların yanında okul olarak en çok önem verdiğimiz proje olan “Düzce Belediyesi,” “Türkiye Beyazay Derneği” ve “Düzce Sosyal Etkinlikler Derneği” işbirliği ile hazırlanan “KAFE KUSURSUZ” projesine iştirakçi olarak katılmış bulunuyoruz. Bu kafenin açılışı ile okulumuzda bulunan ve okulumuzdan mezun olmuş öğrencilerimize iş imkanı doğmuş olacaktır. Okulumuz ve öğrencilerimizin aileleri 4 gözle bu kafenin açılışını beklemektedir.

Okulumuzdaki atölyelerimiz dışında; sivil toplum kuruluşları, belediye ve diğer kamu tüzel kişiliği ile yürütülen etkinlik projeleri yapılmaktadır. Özel ihtiyaçlı bireylerin kendilerini geliştirebilmelerine destek sağlamak amacıyla bölgesel ortaklarla yürütülen staj deneyimleri, önemli gün ve haftalarda mikro ölçekli yaygınlaştırma uygulamaları, ulusal ve uluslararası sportif ve kültürel faaliyetler yürütülmektedir.

Ayrıca okulumuzdaki atölyelerin üretim çalışmalarını küçük ve ileri düzeyde sektör temsilcilerine tanıtmak amacıyla, mesleki beceri kazandırma konusunda toplumsal farkındalığı güçlendirmek, bireyleri sektör temsilcileri ile buluşturmak amacıyla okulumuzda “Özel Eğitim Şenliği” de sergilenmektedir.

İlhami Atasever: Okulunuzda oturma odası gibi bir yer gördüm orası ne amaçla kullanılıyor?

Dilek Kar: Görmüş olduğunuz alan okulumuzun ‘UYGULAMA EVİ’. Uygulama evi nedir? Bizim öğrencilerimiz orta-ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrencilerdir. Amacımız, öğrencilerimizi hayata, günlük ve sosyal yaşama hazırlamak. Bu amacımızı gerçekleştirebilmek için ev ortamını onlara sunmamız gerekiyordu. Uygulama evimizde öğrencilerimiz; nevresim takma, yatağını toplama, ev süpürme, ütü yapma, kıyafet katlayıp dolaba yerleştirme vb. becerileri kazanmayı öğreniyorlar. Hayatta tek başlarına kaldıklarında yaşamlarını devam ettirebilmeyi öğretmek en temel amaçlarımız arasında yer almaktadır.

İlhami Atasever: Okulunuz bahçesindeki zemin farklı bir şekilde döşenmiş nedir onun özelliği?

Dilek Kar: Bahçemize yapılmış olan zemin Blok Kauçuktur. Bu zeminin özelliği yumuşak ve dış mekanın hava şartlarına uygun, öğrencilerimiz düştüğünde herhangi bir yaralanmaya sebep olmayacak güvenli bir zemindir. Okulumuzda zihinsel yetersizliğe ek olarak bedensel yetersizliği olan (yürüme bozukluğu, denge problemi), hidrosefalisi olan ve beyninde şant bulunan, sık epilepsi nöbetleri geçiren, beyninde işitme cihazı bulunan güvenliği en yüksek düzeyde sağlanması gereken öğrencilerimiz bulunmaktadır. Öğrencilerimizin oyun alanımız olan bahçemizde bu zeminin bulunması hem ailelerimizin hem de bizim içimizi rahatlatmaktadır.

İlhami Atasever: Engellilerle ilgili çalışmak nasıl bir duygu. Akşamları evinize gidince ne hissediyorsunuz?

Dilek Kar: Bu mesleği isteyerek ve zorluklarını öngörerek seçtim. Bir daha seçme şansım olsa yine bu mesleği seçerdim. Öğrencilerimiz ve ailelerinin gerçekten çok zor hayatları var. Onların hayatlarında bir nebze de olsa kolaylık sağlayabilmek benim için en büyük huzur kaynağıdır. Okuldan eve gittiğimde her akşam 2 tane sağlıklı çocuğum olduğu için Allah’a şükrediyorum.

İlhami Atasever: Sayın müdürüm güzel bir röportaj oldu. Halkımız tarafından çok fazla bilinmeyen “Yeşil Düzce Özel Eğitim İş Uygulama Merkezi”ni vatandaşın da anlayabileceği şekilde ayrıntılı olarak anlattınız. Devletin eğitime verdiği değeri, gelinen noktayı bizzat yerinde görmek güzel bir şey! Sizlere, kurumda görev yapan tüm arkadaşlarınıza teşekkür eder, başarılarınızın devamını dilerim. Son olarak söylemek istediğiniz başka bir şey var mı?

Dilek Kar: Bu kurumlar özel kurumlardır. Burası ayrı bir dünyadır. Bu tür okullarımızı kurum müdürlerimiz, okul idareci ve öğrencilerimiz mutlaka ziyaret etmeli ve buradaki çalışmaları yerinde görmelidirler. Kurumumuzun gelişimine katkı sağlayan, bu röportajın yapılmasına izin veren başta ilimiz valisi sayın Zülkif Dağlı olmak üzere, Milli Eğitim Müdürümüz Murat Yiğit’e, bu röportaj ile kurumumuzun halkımıza tanıtılması için gösterdiğiniz ilgi ve özen için gerek size, gerekse Düzce’nin Sesi Gazetesine kurumumuz ve şahsım adına teşekkürlerimi arz ederim.

 

 


Facebook Yorumları
HALKIN KÜRSÜSÜ
1681 kez okundu
0 bekleyen yorum
1 onaylı yorum
  SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,00

Munise A. YILMAZ

14.2.2017 - 17:53:56

İlhami Bey, okulumuzun tanınmasında ve anlaşılmasında gösterdiğiniz hassasiyet ve özen için teşekkürler... :)

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Duzceninsesi.com.tr sorumlu tutulamaz.

Facebook Sayfamız Twitter Sayfamız Google+ Sayfamız Youtube Sayfamız Site Haritaları

ÇOK OKUNANLAR