Bugun...
Site Haritaları Twitter Sayfamız Facebook Sayfamız
SON DAKİKA
[17:51] Serbest Piyasa Fındık Fiyatları, TMO’yu Yakaladı -- [17:44] Silah ve uyuşturucu otomobilin motor kısmından çıktı -- [17:32] LASTİK DEĞİŞTİRKEN CANINDAN OLDU -- [17:30] 15 Temmuz kitabının tanıtımını yaptı -- [17:09] Daha Hızlı ve Etkin Kamu Hizmeti -- [17:06] HERKES ŞİKAYETÇİ… ÇÖZÜM ORTAK AKILDA -- [16:52] Milli Oyuncak Masaya Yatırıldı -- [16:16] DÜZCE’NİN SUYU AKARSULARDAN -- [15:52] CHP’DEN SUÇ DUYURUSU -- [15:08] ADLİYEYE SEVK EDİLDİLER --
Röportajlar
Gönül Günaydın Çabukoğlu; Tek Acil Çağrı Numarası “112” ile hızlı ve nitelikli hizmeti hedefliyoruz!

Acil vakalara daha hızlı bir şekilde müdahale etmek için Acil yardım hizmeti sunan kurumlar arasında etkin işbirliği ve koordinasyon sağlandı. Tek Acil Çağrı Numarası 112’dir. Burada amaç; maddi ve manevi kayıplar en az seviyeye indirilerek, hizmet sunumunda uluslararası standartlara uygun, değişime hızla uyum sağlayan öncü bir kurum olmayı amaçlayan Düzce 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, tek numarada hızlı ve nitelikli hizmeti hedefliyor.

13.3.2017 - 09:55
992 kez okundu
0 bekleyen yorum
1 onaylı yorum
Gönül Günaydın Çabukoğlu; Tek Acil Çağrı Numarası “112” ile hızlı ve nitelikli hizmeti hedefliyoruz!

İlhami Atasever: Sayın Müdürüm kısaca kendinizi tanıtır mısınız?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: 1969 yılında Trabzon’da dünyaya geldim. İlkokulu Düzce Uzunmustafa İlkokulunda, ortaokulu İstanbul Çamlıca Kız Lisesi orta kısmında, liseyi 1987 yılında Düzce Lisesinde tamamladım. 1992 yılında Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari bilimler Fakültesi İktisat bölümünden mezun oldum. Yine aynı üniversitede 1992-1994 yılları arasında İktisadi Gelişme ve Uluslararası İktisat dalında Yüksek Lisans eğitimimi tamamladım. 1995-1996 yıllarında Düzce’de yerel bir televizyonda Haber Müdürü ve Program Yapımcısı olarak görev yaptım. 1996 yılında Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde öğretmen olarak atandım. 1998 yılında geçici görevle Bolu Valiliği Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğünde, 1999 yılında il statüsüne kavuşan Düzce’de Valilik bünyesinde kuruluşundan itibaren 12 yıl süreyle İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdür Vekili olarak görev yaptım. 31.08.2012 tarihinde İçişleri Bakanlığı tarafından Bilecik Valiliği İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürü olarak atanarak söz konusu görevimi 2 yıl sürdürdüm. Bu süre içinde aynı zamanda 9 ay süreyle Bilecik Valiliği İl Göç İdaresi Müdür Vekili olarak da görev yaptım. Son olarak 19.08.2014 tarihinde Düzce Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü olarak atandım. Halen bu görevimi sürdürmekte olup evliyim ve bir çocuk annesiyim.

İlhami Atasever: “112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü” binası nerededir ve hizmete açılış tarihi nedir?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: “Düzce 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü” kalıcı konutlar mevkiinde, Nalbantoğlu Mahallesi, kuzey çevre yolu üzerinde 4775. Sokak, Numara 56‘da kendisine ait binada hizmet vermektedir. Bu binaya 15 Eylül 2015 tarihinde taşındık. 19 Kasım 2015 tarihinde de ilk çağrıları almaya başladık. “112 Acil Çağrı Merkezi” ve “Hizmet binamızın resmi açılışı” ise 15 Nisan 2016 tarihinde dönemin Başbakanı ve beraberindeki protokol üyelerinin katılımıyla Anıtpark Meydanında düzenlenen “Toplu Açılış Töreni” ile yapılmıştır.

İlhami Atasever: “112 Acil Çağrı Merkezi”nin kuruluş amacı nedir?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: “Acil Çağrı Merkezi” Amerika’da 911 numarası ile, Avrupa’da ise 112 numarası ile bilinmektedir. 1991 yılında Avrupa konseyinin almış olduğu karara göre, “112”, Avrupa Birliği ülkeleri için acil çağrı numarası olarak kabul edilmiştir. Avrupa Birliğine uyum sürecinde; ülkemizde “tek acil çağrı” numarası oluşturma çalışmalarına 2003 yılında Hollanda Hükümeti ile T.C. İçişleri Bakanlığının işbirliği ile “Matra” projeleri kapsamında başlanılmıştır. İl mülki sınırlarını kapsayacak şekilde, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının görev alanlarına giren her türlü acil çağrının karşılanması, sevk ve koordine edilmesi amacıyla, 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 28. Maddesinde, 2014 yılında getirilen düzenlemeler ile, “112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlükleri” kurulmuştur. Şu an Türkiye genelinde 24 ilde kamu kurumlarının tüm acil çağrılarının karşılandığı “112 Acil Çağrı Merkezleri” faaliyette olup Düzce bu illerden birisidir. Tek bir yazılım altyapısı ile acil çağrı hizmetleri, tek bir merkezden, etkin işbirliği ve koordinasyon içerisinde yürütülmektedir. Gereksiz çağrıların kurumlara aktarılmadan elenmesi, kurumların sadece gerçek vakalarla ilgilenmelerini sağlamaktadır.

İlhami Atasever: “112” denilince hangi kurumlar bu numara ile hizmet veriyor?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: 19 Kasım 2015 ve 27 Ocak 2016 tarihleri arasında, yaklaşık 2 ay gibi kısa bir sürede sırasıyla İtfaiye (110 Yangın İhbar), AFAD (122 Alo AFAD), Orman (177 Orman Yangını İhbar), Sağlık (112 Sıhhi İmdat), Jandarma (156 Jandarma İmdat) ve Emniyet (155 Polis İmdat) kurumlarının acil çağrı hizmetleri kurumumuz bünyesinde devreye alınmıştır.

Artık İtfaiye, Sağlık, Emniyet, Jandarma, Orman, AFAD kurumları çağrı hizmetlerini “112 Acil Çağrı Merkezi” bünyesinde veriyor. Bu kurumların tüm acil çağrıları bu merkezden karşılanıyor. Yani vatandaşımız 112’yi aradığı zaman sevk ve yönlendirme hizmetini buradan alabiliyor. Artık eskisi gibi 110, 122, 155, 156, 177 numaraları yok. Vatandaşımız bu numaralar yerine yalnızca “112” numarasını arayarak, acil çağrı hizmetlerini alabilmektedirler.

İlhami Atasever: Kaç çalışanınız var?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: Müdürlüğümüzün teknik, idari ve çağrı alıcı olmak üzere kadrolu aktif olarak çalışan 24 personeli var. Diğer kurumların burada çalışanlar personelleri de var. Onlarla birlikte hizmet binamızda şu an toplam 95 personel ile hizmet veriyoruz. Bu kişiler çeşitli vardiya sistemlerine göre çalışıyorlar. Her kurumun çalışanlarının vardiya sistemi farklı farklıdır. Burası 7 gün, 24 saat sürekli ve kesintisiz hizmet vermektedir.

İlhami Atasever: Ne gibi sıkıntılarla karşılaşıyorsunuz?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: Çalışanların en büyük sıkıntısı, “112 hattının” gereksiz yere aranması, asılsız çağrılarla meşgul edilmesidir. Bu durum; çağrıyı karşılayan ve yönlendiren personelin mesaisinin büyük bir kısmında bu çağrılarla uğraşmak zorunda kalmasına, personel veriminin düşmesine, çağrıyı karşılayan personelin gereksiz çağrılarla ilgilenmesine ve dolayısıyla acil yardım bekleyen kişilerin çağrı merkezine ulaşmasında zaman kaybı yaşanmasına, maddi ve manevi hatta can kayıplarına bile neden olabilmektedir.

İlhami Atasever: Acil çağrının tek numarada birleşmesinin ne avantajı var?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: Önceden her kuruma ait acil çağrı numaraları farklıydı. Şimdi ise hepsi tek numara ile hizmet veriyor. O da “112”dir. Bu büyük bir kolaylık oldu. Çünkü hatırlama problemi yok. Mesela eskiden bir trafik kazası olduğunda polis aranıyordu. Kaza yerine sadece polis gidiyordu. Ama orada belki ölü, belki yaralı, belki de kaza anında sıkışmış bir kazazede var. Bu bilinmiyordu. Böyle bir durumda polis kaza yerinden hem itfaiyeyi, hem sağlık ambulansı aramak zorunda kalıyordu ve bu da zaman kaybına neden oluyordu. Yani şu anda birden fazla kurumu ilgilendiren bir durum olduğunda yönlendirmeler aynı anda yapılıyor. Zaman kaybının önüne geçilerek kurumlar arası koordinasyonun getirdiği avantaj ile can ve mal kayıplarının önüne geçiliyor. Gereksiz çağrıların kuruma aktarılmadan elenmesi kurumların sadece gerçek vakalarla ilgilenmelerini sağlıyor. Arayanın konumu; sabit hatlardan aramalarda tam, GSM operatörlerinden aramalarda ise yaklaşık olarak tespit ediliyor.

Sonuç olarak; acil çağrı yapılmasını gerektirecek durumlarda vatandaşlarımızın birden çok numara yerine tek bir numarayı bilmeleri, acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm ekiplerin en kısa sürede olay mahalline ulaşmaları sağlanmaktadır.

İlhami Atasever: Vatandaş sizi hangi hallerde aramalı?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: Vatandaş “112 Acil Çağrı Merkezi”ni;

Deprem, sel, heyelan, kaya düşmesi, göçük, gibi doğal afetlerde,

Yangın, Trafik kazası, Kimyasal, biyolojik, radyolojik olaylarda,

Göğüs ağrısı, bayılma, boğulma, zehirlenme, yaralanma, kırık, çıkık şüphesi, kalp krizi, kanamalarda,

Hırsızlık, gasp, kaçakçılık, kayıp vakalarında,

Bomba, patlayıcı madde, ya da şüpheli paket, kişi ve araçlar görüldüğünde,

İntihara teşebbüs eden, bilinci kaybolmuş bir kişi görüldüğünde,

Korunmaya muhtaç, her türlü istismara maruz kalan çocuk, genç, kadın, yaşlı görüldüğünde,

Şahsınıza ya da etrafınızdakilere karşı herhangi bir şiddet uygulandığında,

Önemli toplumsal olaylarda,

Kısacası vatandaşımız için acil olan her durumda “112”’yi ücretsiz olarak arayabilirler.

İlhami Atasever: Mesela vatandaşın hastası var, yoğun bakıma alınması gerekiyor ve yatak yok. En yakın bir hastaneye gönderilmesi lazım bu konuda nasıl yardımcı olunuyor?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: Bu konuda “112 Acil Çağrı Merkezi”ne çağrı geldiğinde, konuyu sağlık kurumunun çağrı yönlendiricisine yönlendiriyoruz. Onlar da bu konunun araştırmasını yapıyorlar ve en yakın bir hastanede boş yatak nerede var ise onu öğrenip hastayı oraya yönlendiriyorlar. Biz sadece 112 Acil Çağrı Merkezi olarak, vatandaşımızın çağrısını karşılıyor, konuyu İlgili birimlere en hızlı şekilde aktararak, vatandaşa bu yönde yardımcı oluyoruz. Biz sadece durumu haberdar ediyoruz. Yoksa doktor, hemşire, itfaiye göndermiyoruz. Haber verme işini çabuklaştırıyoruz. Müdahaleyi kamu kurumları kendileri yapıyorlar. Burası müdahale merkezi değil, çağrının karşılandığı ve söz konusu çağrının sevk ve koordine edildiği bir yer.

İlhami Atasever: O zaman bize kısaca sistemin nasıl işlediğini anlatır mısınız?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: Acil yardım çağrısı amacıyla herhangi bir vatandaşımız tarafından “112 Acil Çağrı Merkezi” arandığında çağrıyı alan görevli personel (çağrı alıcı) tarafından olaya ilişkin genel bilgiler alındıktan sonra vaka formu düzenlenerek, yazılım üzerinden aynı salon içerisinde bulunan ilgili kurumların uzman personeline (çağrı yönlendirici) çağrıyla birlikte aktarılıyor. Acil durum (vaka) Çağrı Yönlendirici tarafından değerlendirilip ve size en yakın personel, ekip ya da araç olay yerine yönlendirilerek, gerekli yardım ulaştırılıyor. Acil durumunuz birden fazla kurumu ilgilendirse bile bu kurumları ayrı ayrı aramanıza gerek kalmadan “112 Acil Çağrı Merkezi” tarafından zaman kaybetmeden tüm ekipler harekete geçirilmekte.

İlhami Atasever: Sistem oturdu mu? Sistemin getirdikleri nelerdir?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: Şu an sistem Düzce’de işliyor. Bizim bundan sonraki hedefimiz sistemin daha etkin ve verimli olmasına yönelik çalışmalar yapmak. Sistemin getirdiklerini kısaca anlatmak gerekirse; kurumlar arası koordinasyon ve iletişim hızı artmıştır. Kullanılan yazılım, coğrafi bilgi sistemi ile entegre olduğu için vatandaşın adres tespitinin kolaylaşması ile zamandan tasarruf sağlanmaktadır. Gereksiz çağrıların kurumlara aktarılmadan elenmesi, kurumların sadece gerçek vakalarla ilgilenmelerini sağlamaktadır. Olay yerine ulaşan ekiplerin belirttiği ihtiyaca göre Valilik aracılığı ile diğer kurumların desteği sağlanabilmektedir. Sistem üzerinden ekip-vatandaş “112 Acil Çağrı Merkezi”, kurumlar arası konferans görüşme yapılabilinmektedir. Kurumlar kendi istasyonlarında ajans terminallerini kullanıp olay takibini yapabilmektedirler. “Araç Takip Sistemi” ile sahadaki araçlar takip edilebilmektedir. Yetkili kişilere, sadece erişim sağlanan bu sistemle, ses kayıtları ve veriler kayıt altına alınmaktadır.

İlhami Atasever: Kurumsal görevleriniz nelerdir?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: 16.05.2014 tarihli ve 29002 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğine göre “112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün” görevleri şunlardır:

*İl genelinde; Jandarma komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, varsa sahil güvenlik bölge veya grup komutanlığı, belediyeler, orman bölge veya işletme müdürlüğü, doğa koruma ve milli parklar bölge veya şube müdürlüğü, il sağlık müdürlüğü, il afet ve acil durum müdürlüğü ile valilikçe belirlenen diğer kurumların görev alanına giren acil çağrıları 24 saat sürekli erişim esasına göre karşılamak ve bu hususta gerekli tedbirleri almak,

*Acil çağrıları, çağrı merkezinde acil yardım hizmeti sunan kurumlara yönlendirmek,

*Acil yardım hizmeti sunan kurumlar arasında gerekli işbirliği ve koordinasyonu sağlamak,

*Kurumsal kapasitenin geliştirilmesine yönelik acil çağrı hizmetleri alanında; hizmetiçi eğitim programlarını yapmak, Bakanlığın izni ile finansman sağlayan ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların proje çağrılarını takip ederek, hibelere yönelik proje hazırlamak,

*Acil çağrı hizmetlerine yönelik ilgili kurumların talep ve görüşlerini de alarak yazılım değişikliklerini Genel Müdürlüğe teklif etmek,

*İlgili kurumların acil yardım hizmeti sunan komuta ve kontrol merkezleri ile telli, telsiz iletişimleri ile yazılımları arasında bağlantı sağlamak,

*İhtiyaç duyulması halinde acil çağrı karşılama ve yönlendirmelerle ilgili olay yerinde iletişimi ve yönetimi sağlayacak mobil merkezleri kurmak ve işletmek,

*İlgili kurumlarla birlikte tatbikatlar planlamak ve uygulamak,

*İlgili kurumların görüş ve önerilerini de dikkate alarak çağrı merkezi hizmetlerinin sunumu için gerekli olan her türlü altyapıyı kurmak, işletmek ve kurumların kullanımına sunmak,

*Çağrı merkezinin fiziki imkânları ölçüsünde ilgili kurumların komuta ve kontrol merkezi ihtiyaçları için  çağrı merkezinde ve diğer mahallerde valilik onayına istinaden yer tahsisi yapmak,

*Çağrı merkezi hizmetlerine ilişkin kamuoyunu bilgilendirmek,

*Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul edenleri tespit etmek ve buna ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, ve valilikçe verilen benzeri diğer görevleri yapmak.

İlhami Atasever: Elektriklerin kesik olduğunda veya başka bir aksaklık durumunda aldığınız tedbirler nelerdir?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: Elektrik, enerji kesintisi durumunda iki adet yedekli çalışan Kesintisiz Güç Kaynağı (UPS) ile bir adet yeterli kapasiteye sahip jeneratörümüz bulunmaktadır. 112 Acil Çağrı Merkezinin telefon alt yapısını sağlayan PRI hatlarında herhangi bir problem yaşandığında ise analog hatlarımız devreye girmektedir.

İlhami Atasever: 112 Acil Çağrı Merkezinin tanıtımına yönelik çalışmalarınız var mı?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: Biz henüz bir yıllık bir kurumuz. Geçen bir yılımızı, yeterli sayıda personel temin etmeye, 112 Acil Çağrı Sisteminin oturtulması yönündeki çalışmalarla geçirdik. Bundan sonraki süreçte ise daha iyi hizmet verebilmek için mevcut personelimizin eğitimi ve kurumsal tanıtım çalışmalarına ağırlık vereceğiz. Bunun içinde eğitim seminerleri, konferanslar düzenliyoruz. Okullara giderek, öğrenci ve öğretmenlerimize sistemi ve kurumumuzu tanıtıp anlatıyoruz. Öğrenci ve öğretmenlerimize tanıtım materyallerimizin dağıtımını yapıyoruz. Ayrıca zaman zaman okullarımızdan da kurumumuza öğrencilerimiz ziyaretimize gelerek, “112 Acil Çağrı” sisteminin işleyişini yerinde görüyorlar. Diğer yandan billboardlar, kurumların müdahale araçlarında bulunacak “112 Logo” tasarım çalışmalarımızı tamamladık. Yine şehrin belli noktalarında tanıtım stantları açmaya başladık. Bu yöndeki çalışmalarımızı daha da artıracağız.

İlhami Atasever: İnternet siteniz var mı? İletişim telefonlarınız nedir?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: İnternet sitemiz de şu an aktif olarak yayındadır. Vatandaşlarımız www.duzce112acm.gov.tr adresine girerek, kurumumuz hakkında bilgi sahibi olabilirler. Kurum telefonumuz; 0.380.411 26 26’dır.

İlhami Atasever: Son olarak neler söylemek istersiniz?

Gönül Günaydın Çabukoğlu: “112 Acil Çağrı Merkezine” asılsız ihbarda bulunan, gereksiz yere hattı meşgul edenlerin oranı, toplam çağrılar içinde büyük bir yer tutmaktadır. Vatandaşlarımızdan “112 Acil Çağrı Merkezi” numarasının amacı dışında kullanılmamasını, gereksiz yere meşgul edilmemesi, böyle bir durumda acil yardıma ihtiyacı olan birinin “112’ye” ulaşmasının engellendiği ve geciktirildiğinin unutulmamasını istiyoruz.

Ayrıca vatandaşlarımızdan “112 Acil Çağrı Merkezini” aradıklarında, mümkün olduğunca sakin olmaları, soruları kısa ve net olarak yanıtlamaları, adreslerini doğru vermelerini bekliyoruz. Arkadaşlarımız böylece kendilerine daha kısa sürede yardımcı olacaklardır.

İlhami Atasever: Bize zaman ayırdınız. Halkımızı bilgilendirdiniz. Verdiğiniz bilgiler nedeniyle sizlere ve emeği olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Gönül Günaydın Çabukoğlu: Kamuoyunu bilgilendireceğiniz için kurumumuz adına ben de size, şahsınızda Düzce’nin Sesi Gazetesine çok teşekkür ediyor, çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum. Bu vesileyle kurumumuzun faaliyete geçiş süreci ve çalışmaların sürdürülmesine katkı veren, destekleriyle daha iyi hizmet verme şevkimizi daima diri tutan başta Valimiz sayın Zülkif DAĞLI’ya, kurumlarımızın yetkili ve birim sorumlularına, kurumların “Çağrı Yönlendirici personellerine”, diğer kurumlardan “Çağrı Alıcı” olarak görev yapan arkadaşlarımıza, kurumumuz “Teknik-Çağrı Alıcı” ve Büro personellerine, temizlik ve güvenlik görevlileri dâhil, hizmet binamızda görev yapan tüm arkadaşlarımıza teşekkürü bir borç biliyorum...


Facebook Yorumları
HALKIN KÜRSÜSÜ
992 kez okundu
0 bekleyen yorum
1 onaylı yorum
  SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
Katılıyorum   Katılmıyorum
%48,39

vatandas

18.3.2017 - 13:52:25

kanımca eskiden daha iyiydi.şimdi arıyorsun 112 yi,ne istiyorsun deniyor,örneğin emniyet.Tamam denip emniyet aranıyor falan filan...direk görüşme daha iyiydi,vakit kaybetmiyorduk.Tabi herkes her kurumun numarasını biliyormuydu?elbette hayır,bu taraftan bakarsak iyi oldu diyebiliriz ama bu yinede vakit kaybından daha önemli değil kanaatindeyim çünkü özelliklede asayiş ve sağlık vakalarında herzaman yeterince vaktiniz olmayabilir ve siz ilgili kuruma bağlanıncaya kadar ya kalp krizi sonucu ölmüş olabilir yada sizi takip edenler tarafından öldürülmüş olabilirsiniz(absurt örnekler için kusura bakmayın ama hepsi olasılık)

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Duzceninsesi.com.tr sorumlu tutulamaz.

Facebook Sayfamız Twitter Sayfamız Google+ Sayfamız Youtube Sayfamız Site Haritaları

ÇOK OKUNANLAR