Bugun...
Site Haritaları Twitter Sayfamız Facebook Sayfamız
SON DAKİKA
[21:21] Delege, Bir Kez Daha Ömer Faruk Çelebi Dedi... -- [16:19] DÜZCE'NİN SESİ -- [15:46] AK Parti, Temayül Yoklaması Yapıyor... -- [15:29] DÜZCESPOR KENDİ EVİNDE YENİLDİ -- [14:22] TONLARCA HAMSİ YAKALANDI... -- [14:20] BAĞLANTI YOLUNDA KAZA, 2 YARALI -- [20:52] AK PARTİ ADAY ADAYLARINI TANITTI -- [20:44] NECLA İBRAHİMOĞLU TOPRAĞA VERİLDİ -- [19:23] Vahit Özyurt İYİ Parti’den Aday Adayı Oluyor -- [17:31] Piyasa değeri iki milyon TL olan eroin ele geçirdi --
Röportajlar
Düzce’de 30 bin 500 bina var

Gazetemiz yazarı İlhami Atasever, Düzce Belediyesi meclis üyesi “İmar Komisyonu başkanı” Hasan Günden ile İmar komisyonu çalışmalarının kamuya tanıtılması amacıyla çok ayrıntılı bir röportaj yaptı. Belediye mücavir alanı sınırları içinde 30 bin 500 bina olduğunu söyleyen Hasan Günden, Bu binalardaki İkamet amaçlı konut sayımız yaklaşık 87 bin 500 civarında olduğunu söyledi. 2018 yılı ocak ayı itibari ile merkez ilçenin resmi nüfusunun 169 bin olduğunu söyleyen Günden, Düzce merkezinde konut stokunun yeterli düzeyde olduğunu belirtti.

22.10.2018 - 09:55
1804 kez okundu
0 bekleyen yorum
21 onaylı yorum
 Düzce’de 30 bin 500 bina var

Komisyon çalışmalarını ayrıntılı bir biçimde anlatan Günden, Belediye meclisinin görevleri arasında yer alan  İmar planları ve plan tadilatlarının nasıl yapıldığını, İmar komisyonun işleyiş biçimini ve komisyon üyelerinin kimlerden oluştuğuna değindi. Günden ayrıca Konuralp başta olmak üzere Akçakoca Ceneviz Kalesi Kadınlar Plajı, Yığılca Sarıkaya mağarası gibi tarih ve kültür varlıklarının korunması için yaptığı çalışmalara değindi.

“Belediyede inşaat ruhsat müracaatlarını değerlendirip inceleyecek ve neticelendirecek yeterli sayıda ve tecrübede teknik personelimiz vardır” diyen Günden, Müteahhitlerden para alındığı konusuna da açıklık getirdi. Dedikodulara sert tepki gösteren Günden; “  aslı astarı olmayan bir söylemdir. Yargı vardır, mahkeme vardır, hukuk vardır. İddiada bulunan kişi çok kolay bir şekilde bu kurumlara başvurabilir. Bu konular ile ilgili ne başvuru, ne soruşturma, ne de herhangi bir inceleme vardır “ açıklamasında bulundu.

Kendinizden kısaca bahseder misiniz?

1971 Erzurum Ilıca doğumluyum, Evliyim. Bir oğlum ve iki kızım var. İlk orta ve lise tahsilimi Yalova’da tamamladım, 1995 yılında Konya Selçuk üniversitesi mühendislik mimarlık fakültesi Harita Mühendisliği (jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği) bölümünden mezun oldum. Aynı yıl Düzce’de Harita mühendislik hizmetleri yapmak üzere firmamı kurdum. Halen bu işime devam etmekteyim. Siyasi hayatım ilk olarak Düzce’de, Sayın İlyas Keskin beyin il başkanlığını yaptığı Fazilet partisi il yönetim kurulu üyesi olarak başladı. Daha sonra Sayın Fahri Çakır beyin kurucu İl başkanı olarak atandığı AK Parti’nin kurucu Merkez ilçe yönetim kurulu üyeliğini yaptım. Büyük bir onur duyduğum Düzce Ak Parti kurucu yönetim kurulu üyeliğimden sonra 2 dönem daha merkez ilçe yönetim kurulu üyeliği görevi yaptım. 2014 yerel seçimlerinde de Sayın Mehmet Keleş Başkanlığında Düzce belediye meclis üyeliğine seçildim. Meclis içerisinde yapılan ihtisas komisyonları seçimlerinde mesleki yakınlığımdan dolayı imar komisyonu üyeliğine talip oldum ve seçildim. 2014 yılından beri de “İmar Komisyonu başkanı” olarak belediye Meclisindeki görevim devam etmektedir. Ayrıca 2014 yılı ile 2017 yılları arasında 3 dönem de “Kocaeli Tabiat Varlıkları Bölge komisyonu üyeliği ve Başkan yardımcılığı” görevinde bulundum.

Soyadınız Günden mi, Gündem mi?

Bu çoğu zaman karıştırılır. Soyadım Günden’dir.

Yukarıda da bahsettiğiniz gibi Düzce Belediyesi “imar komisyonu başkanı” olarak da görev yapmaktasınız. Bu göreve ne zaman geldiniz ve “Belediye imar komisyonu” ne iş yapar, komisyon kaç kişiden oluşur?

Yukarıda da belirttiğim gibi göreve geldiğimiz 2014 yılında Meclis içerisinde yapılan ihtisas komisyonları seçimlerinde mesleki yakınlığımdan dolayı imar komisyonu üyeliğine talip oldum ve seçildim. 2014 yılından beri de İmar Komisyonu başkanı olarak belediye Meclisindeki görevim devam etmektedir.

Belediye Meclisi çalışma yönetmeliği “21. maddesine göre imar ve bütçe ile ilgili konular hakkında meclis tarafından karar alınmadan önce bu konuların ilgili komisyonlarda görüşülmesi zorunludur” hükmü vardır. Bu yüzden İmar komisyonu da kurulması mecburi olan komisyonlardandır. Belediye meclisinin görevleri arasında İmar planları ve plan tadilatlarının görüşülmesi ve karara bağlanması da vardır. Meclis de bu konuları görüşmeden önce yasa gereği İmar komisyonuna havale eder ve İmar komisyonunun konuyu incelemesini ve belirli bir sürede meclise rapor vermesini ister. İmar Komisyonu da belirli günde toplanır. Meclisin kendisine havale ettiği konuları görüşüp raporunu meclise sunar. Meclis toplantısında vatandaşın talebi ve İmar Komisyonunun raporu okunur. Konu hakkında Meclis kararını verir. İmar komisyonu üye sayısı yasa gereği en az 3, en çok 5 kişiden oluşur ve siyasi partilerin belediye meclisindeki üye sayılarına göre de orantı yapılarak her siyasi partinin o orantıya göre üyesi olur. Bizim belediyemizde komisyonumuz 5 kişiden oluşuyor. Ak Parti’nin üye sayısı 3, MHP nin üye sayısı ise 2’dir.

Belediyede ayrıca İmar müdürlüğü de var. O müdürlük ne iş yapar?

İmar Müdürlüğü belediye personelinden oluşan bir müdürlüktür. Bu müdürlüğün görevleri ilimizin imar uygulamalarını yapmak, binaların ruhsat ve iskân evraklarını düzenlemek, proje kontrollerini yapmak, şehrin imarı ile ilgili faaliyetlerini yerine getirmektir.

 

“Belediye İmar komisyon başkanı” olarak haftanın veya ayın hangi günleri toplanıyorsunuz? Ne tür konuları görüşüyorsunuz?

Düzce Belediye Meclisimiz aldığımız karar gereği “her ayın ilk pazartesi günü toplanır” ve gündemdeki konuları görüşür. Gündemde İmar ile ilgili olan konuları İmar komisyonuna havale eder. Komisyonumuzun yasa gereği 15 gün içerisinde konuyu görüşüp raporu meclise sunması gerekir. Biz ise bu süreyi beklemeden hemen 2-3 gün içerisinde konuların yoğunluğuna göre 1 veya 2 gün toplantı yaparak raporlarımızı hemen o ayki meclisin ikinci oturuma yetiştiriyoruz. Yani her ayın meclis toplantısının 1. oturumu ile 2. oturumu arasında toplantımızı yapıp raporlarımızı meclisimize sunuyoruz.

Bildiğim kadarı ile siz “Kocaeli Tabiat Varlıkları Bölge komisyonunda” da görev yaptınız. Göreviniz hala devam ediyor mu? Bu kurulun görevleri hakkında bilgi verebilir misiniz?

Evet doğru. 2014 yılı ve 2017 yılları arasında “Kocaeli Tabiat Varlıkları Bölge Komisyonu üyeliği ve Başkan yardımcılığı” görevinde de bulundum. 2017 yılında bu görevimden ayrıldım. Bu kurulun görevleri;

Bakanlıkça tespit edilmesi öngörülen tabiat varlıkları veya doğal “sit” alanlarının esas değerlendirmesini yaparak görüş vermek. Koruma amaçlı imar planı olmayan yerlerde plan yapılana kadarki geçiş döneminde koruma ve kullanma esaslarını belirlemek, Koruma Amaçlı İmar planları ile bunların her türlü değişikliklerini inceleyip karar vermek. Uygulamaya yönelik projeler ile değişiklikleri hakkında karar vermek. Korunması gerekli taşınmaz tabiat varlıklarının koruma alanlarının tespitini yapmak ve bunlarla ilgili uygulamaya yönelik kararlar almaktır. Tescilli taşınmaz tabiat varlıklarının kamu kurum ve kuruluşları belediyeler, il özel idareleri ve mahalli idare birliklerince kamulaştırılması işlemlerinde görüş bildirmektir.

 “Sit” alanları ile ilgili bilgi verir misiniz? Düzce’de nereler “sit” alanıdır ve buralarda yapılaşma yapılabilir mi?

 “Sit” alanlarının derecesine göre önem sırası vardır. “3. derece olan Sit alanları” genelde tedbir amaçlı alanlardır. Bu alanlarda yapılaşma ilgili Koruma amaçlı imar planı ilkeleri doğrultusunda ve kurulun izni ve onayı ile yapılabilir. Yani 3. derece alanlarda kurul izni doğrultusunda yapı yapılabilir. “2. derece sit alanları” biraz daha sert şartlara tabidir. Bu alanlarda mevcut binalar korunur, Bu binalarda sadece tadilat yapılmasına izin verilir, yeni bina yaptırılmaz, yıkılan binanın yerine yenisi yaptırılmaz, Bu alanlar ekilip biçilebilir. “1. derece sit alanları” tam korunan alanlardır. Bu alanlarda hiçbir şekilde yapılaşmaya izin yoktur. Hatta tarım dahi yapılamaz alanlardır.

Düzce-Konuralp bölgemizde 1. 2. ve 3. derece sit alanlarımız var. Korunması gereken bu alanlarda geçtiğimiz seneye kadar koruma amaçlı imar planı yoktu. Görevde olduğumuz bu dönemde “Konuralp bölgemizin Koruma Amaçlı İmar planları” yapıldı ve onaylatıldı. Yapılan bu çalışma Konuralp bölgesindeki tarihi dokunun korunması için atılan çok önemli bir adımdır. Bunun öncülüğünü yapan, dönemin Belediye Başkanımız Sayın Mehmet Keleş’e ve meclis üyelerimize buradan teşekkürlerimi sunuyorum. İlimizde ve ilçelerimizde tescilli mağara, korunan alan, Anıt ağaç, tabiat parkı olan alanlarımız mevcuttur. Akçakoca ilçemizin “Kadınlar Plajı projesi”, Yığılca ilçemizin “Sarıkaya Mağarası projesi”, Kocaeli Tabiat Varlıkları Bölge komisyonu’nda görevde olduğum dönemde onayladığımız projelerdendir.

Sit alanları ile ilgili kanunlar bildiğim kadarı çok keskin. Bir yerin sit alanı ilan edilmesi, sit alanı olarak ilan edilmiş olan yerin sit alanı olmaktan çıkarılması konusunda bilgi verebilir misiniz?

Sit alanının korunması bakımından kanunlar haklı olarak biraz sert ve keskindir. Burada farklı iki kavram vardır.

Birincisi; Kültür varlıkları dediğimiz, yani tarih öncesi ve tarihi devirlere ait bilim, kültür, din ve güzel sanatlarla ilgili veya tarih öncesi veya tarihi devirlerde sosyal yaşama konu olmuş bilimsel ve kültürel açıdan özgün değer taşıyan yer üstünde ve yer altında veya su altındaki bütün taşınır ve taşınmaz varlıklardır.

İkincisi; Tabiat varlıkları dediğimiz, yani jeolojik devirlerle tarih öncesi ve tarihi devirlere ait olup ender bulunmaları veya özellikleri ve güzellikleri bakımından korunması gereken, yer üstünde, yer altında veya su altında bulunan değerlerdir. Doğal sit alanlarının tespiti kanun ve yönetmeliklerce belirlenmiştir. Bir yerin doğal sit alanı edilebilmesi veya doğal sit alanından çıkarılması veya statüsünün değiştirilmesi için zamana bağlı değişimleri ortaya koyan ve bu alanlardaki biyolojik çeşitliliği yani tüm canlı (bitki-hayvan-böcek) yaşamı, alanın hidrolojisi ve hidrojeolojisi başta olmak üzere ekolojik gözlemler yapılır. Bu gözlemlerin süresi en az dört mevsimdir. Bu inceleme sonucunda bir ön değerlendirme raporu hazırlanır. Rapor sonucunda Doğal sit özelliği taşıdığı belirlenmiş ise mesela; Ekosistem özelliklerini sürdürebilecek yeterli büyüklükte ise, nesli tükenme tehdidi ve tehlikesi altında olan endemik türleri barındıran bölgeler ise, doğal yapısını muhafaza eden tipik doğal nadir özellikler taşıyan bir yer ise, göçmen kuş türlerine ait bir habitatı temsil eden bir yer ise, rapor ilgili bölge komisyonunun ve merkez komisyonunun onayına sunulur. Bir yer, ancak merkez komisyonunun onayından sonra “Doğal Sit Alanı” ilan edilir veya Doğal sit alanı kapsamından çıkarılır veya derecesi değiştirilir. Doğal Mağaraların, tabiat parklarının, anıt ağaçların tescili için de bir takım teknik şartlar vardır. Tescil talebini vatandaş da dilekçe ile yapabilir. Konu ile ilgili olarak raportörler rapor hazırlar, yerinde inceleme yapılır, teknik kriterlere uyuyor ise bölge komisyonu kararını verir ve merkez komisyonuna gönderir. Uygun görülen tescil talebi kayıtlara geçer.

Özellikle inşaat müteahhitleri inşaat ruhsatlarının belediyeden geç çıktığı ile ilgili zaman zaman şikayetçi oluyorlar bu konuda ne söylemek isterseniz?

Yapılacak bina ile ilgili proje ve eki evraklar kanun ve yönetmeliklere uygun yapılmış ve belediyeye sunulmuş ise projenin giriş tarihi ve ruhsat kesim tarihi arasındaki süre 15 günü geçmez. Bazı özel durumlarda bu süre biraz uzayabilir. Örneğin toplu konut projesi olabilir, yani kapsamlı projedir veya bazı kanun veya yönetmelik değişikliklerinde vatandaşlarımız menfi yönde etkilenmemeleri için verilen sürenin sonuna doğru başvurularını yaptıklarında büyük bir yığılma olduğu zamanlarda bu süre biraz uzayabilir. Bunlar çok normaldir. Zaten belediyelerin ruhsat başvuru tarihi ile ruhsat kesim tarihi süresi kanunen en fazla -1- aydır. Vatandaşlarımızın ruhsat süreleri ile ilgili şikâyetlerini incelediğimizde gördüğümüz şu hususları burada size aktarayım. Vatandaş proje için mimar veya mühendisine işini vermiş, yapı denetim firması ile anlaşmış ama henüz daha belediyeye resmi bir müracaat dahi yokken benim iş ne oldu diye belediyeye geliyor. Hâlbuki projeleri ya “yapı denetim firmasında” kontrolde veya anlaştığı “mimar veya mühendiste.” İşi oralarda biraz uzamış ama sorunu belediyede sanıyor. Bir başka yanılma da dosya belediyeye geliyor ama kontrolde hatalar olduğu görülüyor, üst yazı ile ilgili mimar, mühendis, yapı denetim firmasına veriliyor, onlar yoğunluklarından düzeltmeleri geç yapabiliyorlar, vatandaş hala dosyasını belediyede zannedip dosyamız belediyeden çıkmıyor! diyor. Hâlbuki yukarda da izah ettiğim gibi kanun ve yönetmeliklere uygun, ortalama büyüklükteki bir başvuru normal bir zamanda en fazla 15 günde neticelendiriliyor.

İnşaatların yapımı ile ilgili ne tür problemlerle karşılaşıyorsunuz?

İnşaat yapımlarındaki en büyük sorun binanın ruhsat eki projelerine uygun yapılmaması oluyor. Bu, bazen bilerek, bazen de hata sonucu olabiliyor. Bu, tüm illerde karşılaşılan büyük bir sorundur. Vatandaş binanın inşası sırasında bazı değişiklikler isteyebiliyor, bu kısım tabii ki normal, ama bunu hemen proje tadilatı ile belediyeye sunması, onay alması ve sonrasında inşaatına devam etmesi gerekir. Bu durumu bildirmeden yapılan binalarda bu sefer de iskân aşamasında büyük sıkıntılar yaşanıyor. Ya projenin binaya uygun şekilde tadili isteniyor veya binanın projeye uygun tadil edilmesi isteniyor.

İnşaata yeni başlayacak olan bir kişi veya firma belediyeye müracaat anlamında ilk yapması gereken iş nedir? Veya belediye olarak siz muhatabınızdan ne istiyorsunuz?

İnşaat yapmaya karar veren vatandaşımız belediyeye öncelikle imar durumu için müracaat etmesi gerekir. İmar durumu ve eklerinde; arsasına yapabileceği yapı ile ilgili yapının büyüklüğü, kat adedi, kot alacağı yol, kanalizasyon bağlantı yeri gibi bilgiler vardır. Bu bilgiler doğrultusunda da ne yapabileceğine karar verir projesini çizdirip müracaatını yapar. İmar durumu müracaatı için de, tapu fotokopisi ve lisanslı Harita Kadastro bürosundan alacağı aplikasyon krokisi yeterlidir.

Belediyenize inşaat yapım ruhsatı almak için müracaatta bulunan kişi veya firmanın evrak anlamında hiçbir noksanı yok ise inşaat yapım ruhsatı belediyeden kaç günde çıkıyor?

Proje ve eklerinde hiçbir noksanlık yoksa ve ortalama büyüklükte bir proje ise En fazla 15 gün içerisinde ruhsatını alır.

İmar planlarının yapılacak inşaata göre zaman zaman değiştirildiğini duyuyoruz ve bunun için de müteahhitlerden para alındığını duyuyoruz. Bunlar doğru mu, doğru ise yasal mı?

Plan tadilatı başvurusu vatandaşımızın yasal bir hakkıdır. Hiç kimse parseline yapacağı binanın küçülmesi için müracaatta bulunmaz. Tüm tadilat talepleri talep edilen yerin lehine olan taleplerdir.

Komisyonumuz bu talepleri hazırlanan rapor doğrultusunda ve gerekirse yerine giderek değerlendirir. Parsel bazında bir karar da almayız. Bazen planda eksiklikler olabilir veya ilimizin gelişimine fayda sağlayacak ve plan notlarımızda olmayan bir talep olabilir. Bu durumlarda sadece o parsel ile ilgili değil tüm plan ile ilgili karar alırız. Yani kişiye özel veya yerel olarak sadece o parsel ile ilgili karar almayız, böyle bir durum zaten yasal da değildir.

Müteahhitlerden para alındığı konusu aslı astarı olmayan bir söylemdir. Yargı vardır, mahkeme vardır, hukuk vardır. İddiada bulunan kişi çok kolay bir şekilde bu kurumlara başvurabilir. Bu konular ile ilgili ne başvuru, ne soruşturma, ne de herhangi bir inceleme vardır.

Yeri gelmişken burada belirteyim. Bu konu ile ilgili kanuni bir hazırlık yapılıyor. Biraz önce de bahsettiğim gibi imar tadilat taleplerinin tamamı, talep edenin lehine olan taleplerdir. Örneğin; konut alanı olarak ayrılmış bir imar adası 20 metre en kesitli bir yola da cepheli ise, mal sahibi burada ticari bir faaliyette bulunmak isterse, bu konut alanının ticari alana dönüştürülmesini talep eder. İmar Komisyonumuz da konuyu inceler raporunu sunar ve Meclis de kararını verir. Bu karar uygun yönünde ise mal sahibi konut amaçlı arazisini ticari amaca çevirmiş olur. Bunun sonucunda oraya yapacağı binanın zemin katlarını işyeri yapar. Yani karı artmış olur. Bu haklı ve doğru bir taleptir, teknik ve hukuki bir sıkıntısı yoksa, plan bütünlüğünü de bozmuyorsa yerine getirilir.

Şimdi İmar kanununda bir değişiklik yapılacak. Kanun taslağı hazırlanmış durumda. İmar Kanunu değişikliğine eklenmesi planlanan madde kapsamında “Yoğunluk artışı, bina yüksekliği, kat adedi, kullanım amacı değişikliğine yönelik uygulama imar plan değişikliği sonucu değerinde artış olan taşınmaz maliklerinden, taşınmazın artan arsa değerinin tamamı ‘değer artış payı’ olarak alınır. Değer artış payı bedelinin tespitinde, imar planı değişikliği sonucunda taşınmazın imar durumunda kıymet bakımından meydana gelecek artış dikkate alınır ve 4/11/1983 tarihli ve 2942 sayılı Kanun’un 11’inci maddesinde belirtilen bedel tespiti esasları gözetilir” ifadeleri yer alıyor.

Değer artışının ne kadar olduğu ise değer tespit komisyonu tarafından karar verilecek. Komisyonun tespit ettiği bedel, en az iki lisanslı gayrimenkul değerleme şirketinin bulduğu rakamın aritmetik ortalamasından az olmayacak. Vatandaş, taşınmazın değer artış payını ödeyinceye kadar tapu kütüğüne şerh edilecek. Parselle ilgili satış, ipotek, trampa, kiralama ve benzeri işlemler bedel ödeninceye kadar durdurulacak. Değer artış payı ödenmeden yapı ruhsatı düzenlenmesi yapılmayacak. Belirlenen değer artış payının yüzde 30’u imar planı değişikliğini onaylayan ilgili idarede açılacak kamulaştırma hesabına, yüzde 30’u bakanlığın dönüşüm projeleri özel hesabına, yüzde 40’ı Hazine ve Maliye Bakanlığı’na yatırılacak. Değer artış payının aynı kalması halinde, aynı kurumlara yine bu oranlarda hisselendirilecek. Plan değişiklikleri, Kıyı Kanunu, Organize Sanayi Bölgeler (OSB), Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu, Kentsel Dönüşüm Kanunu’na tabi alanlarda yapılamayacak.

İnşaat yapım ruhsatı için haftanın her günü ve saati müracaat kabul ediyor musunuz?

Ruhsat müracaatı için özel gün veya saat diye bir başvuru vaktimiz yok. Vatandaşlarımız sadece ruhsat değil, belediye ile ilgili tüm konularda belediyemize mesai saatleri içerisinde her konuda müracaatta bulunabilirler.

 Vatandaşın yapmak istediği inşaatın imalatı ile ilgili vatandaştan gelen projeleri inceleyecek branşta yeterli sayıda sahada tecrübesi olan teknik elemanınız var mı?

 Evet, Belediyemizde inşaat ruhsat müracaatlarını değerlendirip inceleyecek ve neticelendirecek yeterli sayıda ve tecrübede teknik personelimiz vardır.

 Vatandaştan istediğiniz plan ve projeler size gelmezden önce Yapı Denetim Büroları tarafından incelenmiyor mu? İnceleniyorsa şayet siz ikinci sefer tekrardan mı inceliyorsunuz aynı projeleri? Eğer siz bu projeleri ikinci sefer inceliyorsanız, bundan Yapı Denetim Bürolarının yaptığı incelemeye güvenmiyorsunuz gibi bir anlam çıkmaz mı?

 İnşaat projeleri belediyeye gelmeden önce Yapı denetim firması tarafından inceleniyor, bazı düzeltmeler yaptırılıyor. Belediyeler onay mercii olduklarından ve hata ve noksanlıklardan yapı denetim firması ile müşterek sorumlu olduklarından projeleri incelemek zorundadırlar. Yapı denetim firmasının dikkatinden kaçmış bir aykırılık olabilir, bu normaldir, onun için bu kontroller güvensizlikten değil de müşterek sorumluluktandır. Bu kontrollerdeki amaç projelerdeki gözden kaçabilecek sorun ve eksikleri yapı başlamadan tespit edip düzelttirmek ve inşaat sırasında yaşanacak daha büyük sorunları ortadan kaldırarak yapı sahibi vatandaşımızın mağdur olmasını engellemektir.

 Yapı Denetim Büroları, sorumluluğunu üstlenmiş olduğu inşaatları devamlı denetliyor mu? Aynı binaları belediye de ayrıca mı denetliyor?

Yapı denetim firmaları yasa gereği inşaatların her aşamasını denetlemek zorunda. Bu denetimlerin yapılıp yapılmadığı bina sahibi, müteahhit ve yapı denetimi arasındaki sorun. Bizim belediye olarak sahada sürekli gezen ekibimiz var ve inşaatların kontrolünü yapıyoruz. Genellikle inşaatların %60, %80 ve % 95 seviye kontrollerini mutlaka yapıyoruz ve her seviyede rastladığımız hata ve noksanlıkları ilgililerine bildiriyoruz.

 Şehir içinde belirlenen bir tarlanın imara açılması ve arsa vasfına dönüştürülebilmesi için bir harita bürosu tarafından ifraz çalışmasının yapılması gerekmektedir. Yapılan bu çalışma belediye ve Tarım il müdürlüğünün görüşü alınarak mı yapılıyor, yoksa belediyenin re’sen ifraz yetkisi var mı?

İmar planlı bir sahada sorumluluk tamamen Belediyeye aittir. Çünkü bu alanın imar planı yapılırken Tarım il müdürlüğü dâhil ilgili tüm müdürlüklerin uygunluk görüşünü alıp öyle plan yapıyoruz. Plan yapıldıktan sonra vatandaşımız serbest çalışan bir harita firmasına yerinin ifraz işlemlerini yaptırabilir. Bu aşamada da zaten ifraz işlemi için ilgili belediyeye müracaat ediliyor. Belediye imar müdürlüğü ifraz şeklini inceliyor ve plana, ilgili kanun ve yönetmeliklere uygun ise belediyeden Encümen kararı alınıyor. Ayrıca belediyeler gerek gördükleri alanlarda 3194 sayılı imar kanunun 18. maddesine göre re’sen uygulama yapıp imara uygun parseller üretebilir. En uygun ve adaletli yöntem de budur aslında. O bölgedeki tüm tapulardan eşit miktarda yol, yeşil alan, park, okul gibi ortak kullanım alanlarının terki yapılır. Bu şekilde o bölgedeki Yolların açılması, parkların yapılması çok daha düzenli ve hızlı olur.

Belediyenin şehir merkezinde ihtiyaç olan konut sayısını belirlemek gibi bir görevi var mı? Varsa şayet şu anda ilimizde kendi evinde yaşayan hane sayısı kaç? Kiracı sayısı kaç? Ne kadar daha konuta ihtiyaç var veya ihtiyaç fazlası ne kadar konut var? Belediyenin, inşaat yapmak isteyenleri bu konuda bilgilendirmek gibi bir görevi yok mu?

Belediyelerin şehirlerde konut sayılarını belirlemek gibi bir görevi yoktur. Sadece plan kararları ile konutların büyüklüklerini, kat sayılarını ve cinslerini belirleyebilir. İlimizde mücavir alanlardaki binalar da dâhil olmak üzere yaklaşık 30 bin 500 bina vardır. Bu sayıya tek katlı, bir konutlu bina da, 16 konutluk bir bina da dahildir. Bu binalardaki İkamet amaçlı konut sayımız yaklaşık 87.500 civarındadır. Her konutta 3 kişi ikamet ettiğini düşünürsek 87.500 konut x3 kişilik aile=262.500 kişi bu konutlarda yaşayabilir demektir. 2018 yılı ocak ayı itibari ile ilimiz merkez ilçenin resmi nüfusu ise 169.000 civarındadır. Bu durumda 262.500-169.000=93.500 kişilik daha konutumuz var demektir. 93.500 sayısını da 3’e böldüğümüzde ilimizde yaklaşık olarak 31.000 konut fazlası var demektir. İnşaat yapmak isteyen müteahhitler bu hesabı yapıyorlardır sanırım!

Yani konut fazlalığımız var diyorsunuz.

Evet öyle görünüyor!

Belediye imar komisyonu olarak Örnek konut projeleri ile örnek caddeler oluşturma projeniz var mı?

İmar komisyonu olarak böyle bir görevimiz yok, Belediyelerde bu işler ile ilgili Mimari Estetik komisyonları var. Bu iş, o komisyonun işi.

Çevre yollarının ihtiyacı konusunu kim belirliyor ve buna kim karar veriyor?

Çevre yolları imar planları yapılırken şehrin öngörülen gelişimine uygun olarak planlara konulur. Kararı da o günkü belediye meclisi verir. Planlama öngörüsü isabetli ve uzun vadeli yapılmışsa bu zaten iyi bir plandır.

Siteleşme özendiriliyor mu veya site yapımı için yönlendirme yapıyor musunuz?

Şehrimiz plan kararlarında site yapımını özendirecek bazı maddeler var. Örneğin 7500 m2 ve üzeri alanlarda binalar +1 kat fazla yapılabiliyor. Bu birçok il ve ilçe belediyesinde olan bir şey. Çünkü site yapılırken belediyenin yükü çok azalıyor, Site iç yolları, kanalizasyon, içme suyu hep site müteahhidi tarafından yapılıyor. Örneğin 100 konutluk bir yer site değil de, bağımsız ayrı ayrı parsellerden evlerden oluşsa belediye oraya yol, her konut için ayrı ayrı içme suyu bağlantısı, kanalizasyon bağlantısı, çöp konteyneri, gibi hizmetleri hep ayrı ayrı verecek. Bu belediye için bir yük. Aynı 100 konutun bir sitede olduğunu düşünürsek tüm bu ihtiyaçlar site içerisinde karşılanacak, belediye tek bir kanalizasyon, tek bir içme suyu bağlantısı yapacak, iç yollarını parkını, bahçesini hep sitenin kendisi yapacak. Bu yüzden çoğu belediyede olduğu gibi bizde de site şeklindeki yapılaşmalarda plan notlarımızda bazı avantajlar var.

Şehir merkezinde yapılan yol ve kaldırım çalışmalarında imar komisyonunun görevi var mı?

Komisyonumuzun yol ve kaldırım çalışmaları ile ilgili bir sorumluluğu yoktur.

Sayın başkanım güzel bir röportaj oldu. Sizlere ve komisyonunuzda görev yapan tüm arkadaşlarınıza teşekkür ederim. Başarılarınızın devamını dilerim. Son olarak söylemek istediğiniz var mı?

Teşekkür ederim. Öncelikle bu röportaj ile Düzce Belediyesi “İmar komisyonu” çalışmalarının kamuya tanıtılmasında göstermiş olduğunuz hassasiyet için sizlere, şahsınızda Düzce’nin Sesi gazetesine teşekkürlerimi arz ederim. Hoşçakalın.

 

 

 


Facebook Yorumları
HALKIN KÜRSÜSÜ
1804 kez okundu
0 bekleyen yorum
21 onaylı yorum
  SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,00

Hasan GÜNDEN

15.11.2018 - 09:04:39

konut olarak görünüp işyeri olarak kullanılan meskenler var tabiki, Bunlar genelde merkezi iş alanı dediğimiz kısımda ve kısıtlı bir alanda, benim işyerimin olduğu binada 8 daire var, 2 daire işyeri 6 daire konut olarak kullanılıyor, yani kısıtlı bir alanda ve kısıtlı bir sayıda olan bu farklı kullanım verdiğim rakamı çok az değiştirir kanaatindeyim. Ayrıca nüfusu 3 kişiye (Ailedeki birey sayısı) bölerek bu rakamı vermiştim. Aile birey sayısını TUİK rakamlarına göre 3,3 (ailedeki birey sayısı) olarak alırsak (ki normali budur) 87500*3,3=288750 kişi eder, 288750- 169000 = 119750 kişi / 3,3 = 363287 konut fazlalığı demektir. ben 31000 demiştim, bu aradaki fark da çok az bir alanda ki konut olup da işyeri olarak kullanılan meskenler bu rakamaı 310000 e kadar düşürmez
Katılıyorum   Katılmıyorum
%50,00

Can

11.11.2018 - 16:18:35

Hasan bey!sizin oturduğunuz binanın zemin katı hariç tüm bağımsız bölümleri kent bilgi sisteminde konut olarak görünmektedir.dolasıyla verdiğiniz konut fazlası rakam doğru değildir.bu bilgi yeterlidir heralde...
Katılıyorum   Katılmıyorum
%98,21

Hasan GÜNDEN

1.11.2018 - 13:07:21

30.500 bina sayımız, işyerleri dahil kayıtlı bağımsız bölüm sayımız 105.876 , bu 105.876 bağımsız bölüm içerisinde 87.497 adedi mesken olarak kullanılan bağımsız bölüm sayısıdır.Bu sayılar belediyemiz Kent Bilgi sistemindeki resmi sayılardır.
Katılıyorum   Katılmıyorum
%66,67

Can

27.10.2018 - 13:45:32

Bina ilgili bilgiler doğru değil Hasan bey!tekrar gözden geçirin bence!hele yaptığınız hesap hepten yanlış.tüm binalar konutmu?her bağımsız bölüm konutmu?
Katılıyorum   Katılmıyorum
%79,17

Nazgül

25.10.2018 - 11:07:01

Çok açıklayıcı ve faydalı bir röpörtaj olmuş emeğinize sağlık Sayın HASAN GÜNDENİ Düzce belediyesinde başkan olarakta görmek isteriz
Katılıyorum   Katılmıyorum
%42,86

Hakan ışık

23.10.2018 - 20:33:26

Çalışmalarınızı beğeniyorum. Sizi başkan olarak görmek istiyoruz.
Katılıyorum   Katılmıyorum
%42,86

Recep Ali

23.10.2018 - 20:20:15

Düzcenin gelişiminde sizin gibi insana ihtiyacımız var başarılarınızın devamını dilerim
Katılıyorum   Katılmıyorum
%51,35

mayk

23.10.2018 - 14:57:48

düzcemize yeni bir prestij katablicek bir büyüğümüz DÜZCE ye yeni gündem HASAN GÜNDEN gel başkan ol reis iyi çalışmalar.
Katılıyorum   Katılmıyorum
%84,00

NESLİHAN ARSLANOĞLU

23.10.2018 - 14:58:16

Hasan Günden'in çalışmalarını yakından takip ediyoruz.Başarılarının devamını diliyoruz.
Katılıyorum   Katılmıyorum
%78,26

Nebiha poyraz

23.10.2018 - 15:24:05

Sayin hasan gunden sizi duzce belediye baskani olarak gormek istiyoruz saygilarimla
Katılıyorum   Katılmıyorum
%82,61

Meryem

23.10.2018 - 15:18:57

Sayın başkanım cok güzel bir röportaj olmus.sizi belediye başkani olarak görmek isteriz
Katılıyorum   Katılmıyorum
%76,92

hakan

23.10.2018 - 15:12:27

Belediye de ki imar komisyonun oluşumunu ve ne şekilde çalıştıgını,Düzce de ki konut sayısını Bilmiyordum ne yalan söyliyim.Güzel ve faydakı bir Röportaj olmuş tebrik ederim...
Katılıyorum   Katılmıyorum
%83,33

ali

23.10.2018 - 15:08:59

yıllardır tüm yerel gazeteleri takip ediyorum.Çok nadirdir böyle faydalı yazılar..Tebrik ederim İlhami bey.Meclis Üyemiz Hasan beyi de iyi tanırım.Donanımlı bir arkadaşımızdır.Böyle isimlerden faydalanmak gerekir..
Katılıyorum   Katılmıyorum
%76,92

ELİF

23.10.2018 - 15:02:26

Düzce belediyesinde Bu kadar bilgili donanımlı bi meclis üyesi de varmış çok şaşırdım.Umarım sizin gibi konusunda deneyimli Ve bilgili adaylarla gelirler karşımıza
Katılıyorum   Katılmıyorum
%76,92

Mehmet

23.10.2018 - 14:52:00

Hasan beyi tanırım bilgi ve birikimleriyle dolu ve donanımlı biridir.yaptığı calışmalardan dolayıteşekkur ederim.ayrıca güzel ve açıklyacı bir röportaj olmuş.
Katılıyorum   Katılmıyorum
%81,82

Düzceli birisi

23.10.2018 - 14:58:55

İşiniz düzgün yapan dikkatli ve başarılı proje yapan bir insan... Kişiliği olarakta mükemmel birisi Başarılarının devamını başka mevkiilerde görmek isteriz...
Katılıyorum   Katılmıyorum
%81,82

Fatih yavuz

23.10.2018 - 14:58:38

Düzcemizin böyle bir belediye başkanına çok ihtiyacı var
Katılıyorum   Katılmıyorum
%81,82

EJDER KIYDIR

23.10.2018 - 14:52:54

BAŞARILARINDAN ÖTÜRÜ SENİNLE GURUR DUYUYOR VE ÇALIŞMALARININ DEVAMINI DİLİYORUZ.
Katılıyorum   Katılmıyorum
%84,00

Can Anıl

23.10.2018 - 14:53:19

İlhami Bey kutluyorum sizi.Çok faydalı bi çalışma olmuş..Pek Çok bilmediğim faydalı bilgiler özümsedim.Hasan Beye de çalışmalarında kolaylıklar diliyorum.
Katılıyorum   Katılmıyorum
%82,61

AHMET DÜZCÜ

23.10.2018 - 14:45:00

Hasan Bey'e çalışmalarından dolayı çok teşekkür ediyorum.Bu mevkiye getirilen en doğru isim olduğunu düşünüyorum. Başarılarının devamını diliyoruz.
Katılıyorum   Katılmıyorum
%80,77

düzce_sevdalısı

23.10.2018 - 14:47:39

Düzce'nin İmar Komisyonu Başkanı Hasan Bey gibi bilgili,Tecrübeli,azimli ve dinamik yöneticilere ihtiyacı var.Kendisini 95 Yılından Beri bilirim Düzcenin en dürüst İş adamlarındandır.Genel Merkeze sesleniyorum.Böyle isimler görmek istiyoruz.Yoksa benden Ak partiye oy çıkmaz...

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Duzceninsesi.com.tr sorumlu tutulamaz.

Facebook Sayfamız Twitter Sayfamız Youtube Sayfamız Site Haritaları

ÇOK OKUNANLAR