Bugun...
Site Haritaları Twitter Sayfamız Facebook Sayfamız
SON DAKİKA
[16:50] Düzce'yi Başarı İle Temsil Ediyor -- [15:35] Gümüşova Rampalarında Kaza -- [15:10] Gençler Birbirine Girdi -- [15:05] Yıldırım Hayvanları Telef Etti -- [14:24] "Çal, Parçala, Sat" Taktiği Adliyede Bitti -- [14:15] Vali Dağlı Yerinde İnceledi -- [13:05] Kızılay Seferber Oldu -- [12:02] Düzce’yi Keşfe Çıktılar -- [10:51] Üniversiteden İş Garantili Bölüm -- [09:50] Anaokulu’nun Ön Kayıtları Başladı --
Röportajlar
Yılda ortalama 90 vakaya müdahale ediyoruz

Sorumluluk sahasında bulunan 8 ilde meydana gelen doğal ve insan kaynaklı afetlerde yerel kaynakları ve var olan kapasitesini en etkin biçimde kullanarak insanların afetlerden etkilenme düzeyini en aza indirmek amacıyla kurulan Türk Kızılay’ı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahele ve Lojistik Merkezi Düzce Şubesi Müdürü Zafer Kamber, yaptıkları çalışmalar hakkında arkadaşımız İlhami Atasever’e ayrıntılı bilgi verdi.

21.01.2019
3473 kez okundu
0 bekleyen yorum
0 onaylı yorum
 Yılda ortalama 90 vakaya müdahale ediyoruz

1999 Marmara ve 12 Kasım Düzce Depremi sonrası kurulan Türk Kızılay’ı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahele ve Lojistik Merkezi bugüne kadar  deprem, yangın, su baskını, heyelan, yol kapanması gibi olaylarda öncelikle beslenme, ikincil olarak da barınma alanında yüzlerce vakaya müdahil oldu.

Kimi zaman bir yangın olayı akabinde afetzedelere beslenme hizmeti sunan, ailelerin giyim ihtiyaçlarını karşılayan, bir su baskınında afetzedelerin yatak, battaniye, katalitik, ocak vs. ihtiyaçlarını karşılayan, kimi zamanda kış şartlarında oluşan yol kapanmalarında şoförlerimize sıcak çay ve kahve ikramında bulunan bölge afet yönetim merkezi müdürlüğü Düzce şubesi, bugüne kadar yılda ortalama 90 vakıaya müdahale ediyor…

Kendinizi kısaca tanıtır mısınız?

1975 yılı Ankara doğumluyum. İlk, orta ve lise tahsilimi Karadeniz Ereğli’sinde yaptım. 1996 Hacettepe Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu mezunuyum. 1998 yılında “Türk Kızılay’ı Akçakoca Yaşlılar Konukevinde Sosyal Hizmet Uzmanı” olarak göreve başladım. O günden bugüne geçen yaklaşık 20 yıllık sürenin 12 yılı huzurevinde, 5,5 yılı Türk Kızılay’ı Sosyal Hizmetler bölüm müdürlüğünde ve 3 yılı da “Batı Karadeniz Bölge Afet Yönetim Merkezinde” olmak üzere Türk Kızılay’ı ailesindeki çalışmalarıma devam etmekteyim.

“Afet Müdahele ve Lojistik Merkezi” hangi ihtiyaçlardan dolayı veya hangi amaca göre kurulmuştur. Düzce Şubesi hangi tarihte kurulmuş tarihçesi hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

1999 yılında asrın felaketi olarak adlandırılan 17 Ağustos Marmara ve 12 Kasım Düzce depremlerinin hemen akabinde önce D-100 karayolu İstanbul istikametindeki Şoförler Cemiyeti oto park sahasında,

Daha sonra da Beyciler Mahallesindeki sahada ihtiyaç sahibi depremzedelere sıcak yemek hizmeti sunmak, ayni yardımları koordine etmek üzere “ekip başkanlığı” statüsünde hizmet vermeye başladı. 2009 yılından itibaren de halen bulunduğu Kaynaşlı ilçe merkezi sınırları içerisindeki yerleşkesinde müdürlük unvanı ile hizmetine devam eden bir afet yönetim yapılanmasıdır.

“Türk Kızılay’ı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahale ve Lojistik Merkezi Düzce Şubesinin” ilk müdürü kim, siz kaçıncı müdür olarak görev yapmaktasınız?

“Türk Kızılay’ı Batı Karadeniz Bölge Afet Yönetim Merkezi Müdürlüğümüzün” ilk müdürü Mustafa Yılmaz (2007-2015) beydir. 2015 yılı Kasım ayından itibaren ise ikinci müdür olarak halen görevime devam etmekteyim.

Halen hizmet verdiğiniz binanın mülkiyeti kendinize mi ait?

Evet kendimize ait binada hizmet vermekteyiz.

“Türk Kızılay’ı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahele ve Lojistik Merkezi” Düzce Şubesi bir stk mıdır?

Türkiye Kızılay Derneği şemsiyesi altındaki farklı sektörlerden biri olan “Afet operasyon yönetimi yapılanması”, içindeki bir kurumsal yapı olarak STK’dır.

“Türk Kızılay’ı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahele ve Lojistik Merkezi Düzce Şubesi olarak yaptığınız faaliyetleri kısaca anlatır mısınız? Bu güne kadar ne tür faaliyetler yaptınız?

Sorumluluk sahasında bulunan 8 ilde meydana gelen doğal ve insan kaynaklı afetlerde yerel kaynakları ve var olan kapasitesini en etkin biçimde kullanarak insanların afetlerden etkilenme düzeyini en aza indirmektir. Afetlerden etkilenen insanlara en kısa sürede ulaşmaya dönük bütünleşik faaliyetler yürüten bir organizasyon olan müdürlüğümüz, kurulduğu günden bugüne kadar deprem, yangın, su baskını, heyelan, yol kapanması gibi olaylarda öncelikle beslenme, ikincil olarak da barınma alanında yüzlerce vakaya müdahil olmaktır ve bunu da bugüne kadar gerçekleştirmiştir.

Kimi zaman bir yangın olayı akabinde afetzedelere beslenme hizmeti sunan, ailelerin giyim ihtiyaçlarını karşılayan, bir su baskınında afetzedelerin yatak, battaniye, katalitik, ocak vs. ihtiyaçlarını karşılayan, kimi zamanda kış şartlarında oluşan yol kapanmalarında şoförlerimize sıcak çay ve kahve ikramında bulunan bölge afet yönetim merkezi müdürlüğümüz bugüne kadar yılda ortalama 90 vakıaya müdahale etmiştir.

“Türk Kızılay’ı Bölge Afet Müdahele ve Lojistik Merkezi” Türkiye’de kaç vilayette veya kaç şubesi bulunmaktadır.

Bölge Afet Yönetim Merkezimiz Düzce, Sakarya, Bolu, Kastamonu, Karabük, Zonguldak, Bartın ve Sinop olmak üzere Türkiye Afet Müdahale Planı dahilinde toplam 8 ilde faaliyetlerini sürdürmektedir. Sakarya, Bolu, Karabük, Kastamonu illerimizde de müdürlüğümüze bağlı olarak hizmet yürüten 4 yerel Afet Yönetim Merkezimiz bulunmaktadır.

“Türk Kızılay’ı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahele ve Lojistik Merkezinin” Düzce’deki binasının adresi ve iletişim numaraları nedir?

Darıyeri Yörükler Köyü, Otoban gişeleri yanı Kaynaşlı adresinde faaliyetlerini sürdüren bölge afet yönetim merkezimizin iletişim bilgileri; 0 380 544 46 93 - 0 380 544 46 98 - 0 380 544 46 99 - 0 530 152 51 39 - Fax; 0 380 544 31’dir

 “Türk Kızılayı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahele ve Lojistik Merkezi”nin Düzce’ye veya Düzce insanına ne gibi faydaları oluyor?

Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) çerçevesinde en kötü senaryoya göre hazırlık yapan Türk Kızılayı, bölge afet yönetim merkezimizde an itibariyle 2.157 Barınma çadırı, 82 genel maksat çadırı, 8.400 battaniye, 3.100 sünger yatak, 3.780 mutfak seti vs. ile barınma hizmeti hazırlığı bulunurken, 1 adet konteynır mutfak, 1 adet mobil mutfak, 1 adet Sahra mutfak, 7 adet seyyar mutfak ve 1 adet ikram aracı ile yaklaşık 20.0000 kişilik beslenme hizmeti hazırlığı bulunmaktadır. Daha önce bahsettiğimiz üzere söz konusu stoklarımız çerçevesinde bağlı yerel afet yönetim merkezi stoklarımız ile bize bağlı 8 İlimiz ve genel merkezimizin talimatları çerçevesinde yurt geneline dönük küçük-büyük tüm afetlere destek sunmaya devam edeceğiz.

“Türk Kızılay’ı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahele ve Lojistik Merkezi”nin gelir kaynağı nedir?

Türk Kızılay’ı Genel Müdürlüğünce belirlenen öz kaynak bütçesinden ayrılan yıllık ödenektir.

“Türk Kızılay’ı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahele ve Lojistik Merkezi”nde günün hangi saatlerinde açık? Kaç personel ve kaç hizmet aracınız bulunmaktadır?

7/24 esası ile hizmet verilmektedir. 27 personel ve 16 araç ile hizmet vermekteyiz.

Personelinizin ücretleri genel merkez tarafından mı yoksa şubeniz tarafından mı ödeniyor?

Genel Merkez tarafından ödenmektedir.

“Türk Kızılay’ı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahele ve Lojistik Merkezi”nin ayrıca bir yönetim kurulu var mı? Yoksa hiyerarşik olarak doğrudan Genel Merkez’e mi bağlısınız?

Hayır. Doğrudan Genel Merkeze bağlıdır.

Hizmet binanızdan bahseder misiniz? Kaç metre kare arazi üzerinde kaç bölüm var, ve kaç metre kare kapalı alana sahipsiniz.

19.782 metre kare toplam alanda, 3.636 metre kare kapalı depo sahası bulunmaktadır. Yanında -1- idari hizmet binası ve Düzce Kızılay Şubemize bağlı -1- adet de lojman binası bulunmaktadır.

Hizmet binanız ile aynı kampüs içinde “Bölgesel Lojistik Depo olarak” bildiğimiz deponuz var. Bu depo hangi amaçla kullanılıyor ve hangi illere hizmet ediyor?

Bu depo Afet öncesinde hazırlık, afet anında operasyonel hizmetler afet sonrası iyileştirme faaliyetlerinde görev almaktadır. Yukarıda da izah ettiğimiz gibi; Sakarya, Bolu, Düzce, Zonguldak, Bartın, Sinop, Karabük, Kastamonu illerine hizmet veriyor.

Herhangi bir afet durumunda depodan gitmesi gereken eşyalar için Kamyon veya TIR’larınız mevcut mu, yükleme işini nasıl yapıyorsunuz ve bu işler ne kadar bir sürede yapılabiliyor?

Merkezimizde -1- adet tır, -1- adet sıpalı kamyon ve 2 adet kamyonetimiz bulunmakta olup, yükleme ve boşaltma işlemi forkliftle yapılmaktadır. Yükleme ya da boşaltma; yapılan malzemeye göre değişmekle birlikte bir kamyonun ortalama yükleme süresi yarım saattir.

Depodaki eşyalar konteynırların içi dolu hazır olarak mı bekletiliyor? Yani konteynırda hem çadır, hem yatak, hem de battaniye mi bulunuyor? Yoksa her bir konteynırda çadır ayrı, battaniye ayrı, yatak ayrı konteynırda mı? Acil durumda sadece konteynırlar mı yükleniyor TIR’lara?

Bahsettiğiniz uygulama AFAD depolarında bulunmakta olup; Merkezimizde açık yükleme ve boşaltma yapılmaktadır.

Afetlerde telefon ve elektriklerin kesik olduğunu düşünün. Böyle durumlarda ne yapıyorsunuz. Buna karşı tedbiriniz var mı? Size nasıl ulaşılıyor veya siz gereken yerlerle nasıl iletişim kurabiliyorsunuz?

Elektrik kesintilerinde mevcut jeneratörümüz devreye girmektedir, Telekom şebekesinin tümüyle çökmesi halinde var olan Uydu haberleşme sistemimiz sayesinde iletişimde hiçbir kesinti yaşamamaktayız. Ayrıca dijital ve analog telsiz sistemimizde mevcuttur.

İlimizin birinci derece deprem bölgesi olduğunu ve önceliğinizin bu olduğunu biliyoruz. Deprem dışında afet risklerimiz nelerdir?

Düzce ilimizde deprem dışında en önemli afet riski “heyelanlardır”. Özellikle Melen nehri havzasında, Yığılca ve Akçakoca ilçelerimizde bu risk daha fazladır.

Afetlere ilişkin nasıl bir planlama yapıyorsunuz?

Türkiye Afet Müdahale Planı kapsamında S1 (S: seviye 1) S2, S3 ve S4 seviyelerine ilişkin farklı senaryolar ve sorumluluklarımız bulunmaktadır. S1’de Kızılay Düzce Şubemiz, S2’de Düzce şubemiz ve Bölge Afet Yönetim merkezimiz ile destek iller, S3’de ulusal düzey, S4’de ise uluslararası yardım düzeyinde planlarımız söz konusudur.

İlhami Atasever: Halkımızda afet bilinci oluşması için ilimizde ne gibi faaliyetler yapıyorsunuz? Okullarda eğitim projeniz var mı?

Her ne kadar kanun koyucu bu hususta AFAD başkanlığını görevlendirmiş olsa da kurumumuz tarafından yaklaşık 10 yıldır afet zararlarını azaltmaya yönelik “Toplum Liderlerini Teşkilatlandırma” (TLT) projesi hayata geçirilmiş ve bu hususta ulusal düzeyde ciddi çalışmalar yapılmıştır. Bunun dışında özellikle Kızılay haftalarında (bu hafta bazen -1- ay sürebilmektedir) tüm okullarımıza dönük eğitim ve seminer faaliyetleri gerçekleştirilmektedir.

Herhangi bir acil durumda, belirtmiş olduğunuz görevleri tam anlamıyla yerine getirebilecek araç gereç ve donanıma sahip misiniz?

Kesinlikle evet

Mutfağınız var mı? Gerektiğinde yolda kalmış veya sıkıntıda olan vatandaşlarımıza sıcak yemek çıkarabiliyor musunuz?

Mutfağımız var. Gerektiğinde yolda kalan vatandaşlarımıza ikram aracımızla sıcak çorba ikramında bulunabilmekteyiz.

Zaman zaman yangınlar olabiliyor, evi yanan veya afete uğrayan bir vatandaşımıza nasıl bir yardım yapıyorsunuz?

Evi yanan vatandaşımıza öncelikle giyim eşyası desteği sağlanmaktadır. Akabinde yangın sonrası barındığı mekana bağlı olarak yatak, battaniye, yastık, nevresim takımı, ocak, katalitik vs. ayni desteklerimiz olmaktadır. İhtiyacın boyutuna bağlı olarak yaşam konteynırı desteği de sağlanabilmektedir. Duruma bağlı olarak aileyi Kızılay kart nakdi destek programına da dahil edebilmekteyiz.

Arşiviniz var mı?

Var.

Zafer Bey güzel bir röportaj oldu. Halkımız tarafından pek bilinmeyen veya tanınmayan “Türk Kızılayı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahele ve Lojistik merkezinin” çalışmalarını halka anlatmış oldunuz. Sizlere ve yardımcı olan arkadaşlarınıza teşekkür eder, başarılarınızın devamını dilerim. Son olarak söylemek istediğiniz başka bir şey var mı?

Öncelikle, “Türk Kızılay’ı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahele ve Lojistik merkezi” ve şahsım adına teşekkürlerimi sunuyorum. Lojistik merkezimizin bu güne kadar müdürlüğünü yapmış olan büyüklerime, arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Bu röportaj ile “Türk Kızılay’ı Batı Karadeniz Bölge Afet Müdahele ve Lojistik merkezi”nin kamuya tanıtılmasında göstermiş olduğunuz özen için de sizlere, şahsınızda Düzce’nin Sesi gazetesine, müdürlüğüm ve şahsım adına teşekkürlerimi arz ederim.           

 

 

 


Facebook Yorumları
HALKIN KÜRSÜSÜ
3473 kez okundu
0 bekleyen yorum
0 onaylı yorum
  SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!


Bu habere henüz yorum yapılmamıştır, ilk yapan siz olun!...

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Duzceninsesi.com.tr sorumlu tutulamaz.

Facebook Sayfamız Twitter Sayfamız Youtube Sayfamız Site Haritaları

ÇOK OKUNANLAR