Bugun...
Site Haritaları Twitter Sayfamız Facebook Sayfamız
SON DAKİKA
[19:11] SEHVEN HATA YAPILMIŞTIR -- [17:52] ÖREN KÖYÜNDE YANGIN -- [17:31] TEM OTOYOLUNDA KAZA 2 YARALI -- [16:24] Bülent Arınç YİK üyeliğinden istifa etti -- [15:10] GİZEMLİ TARİH ORTAYA ÇIKIYOR -- [14:27] 40 YIL SONRA BİR ARAYA GELDİLER -- [13:45] İZMİR DEPREMİNDEKİ YARDIMLAR İÇİN KUTLADILAR -- [12:15] DÜZCE İL GENEL MECLİSİNDEN SARIYAYLA KÖYÜNE ZİYARET -- [12:04] İKİNCİ TAKSİT İÇİN SON GÜN 30 KASIM -- [11:12] ÖĞRENCİLERİYLE BİRLİKTE KLİP HAZIRLADI --
Üniversite
Bilim ve Sanat Merkezinde Yaratıcı Drama Çalışması

12.06.2017
0 bekleyen yorum
0 onaylı yorum
Bilim ve Sanat Merkezinde Yaratıcı Drama Çalışması

Düzce Üniversitesi Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Tiyatro Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Fatma Keçeli, Düzce Bilim ve Sanat Merkezi’nde hem velilerle, hem de öğrencilerle yaratıcı drama çalışmaları gerçekleştirerek farklı bir etkinliğe imza attı.

Yaratıcı dramayı; yaşayarak, deneyerek ve eyleyerek öğrenme süreci şeklinde tanımlayan Yrd. Doç. Dr. Fatma Keçeli, “Bir grupla birlikte grubun birikimlerinden yararlanılarak; rol oynama ve doğaçlama teknikleri aracılığıyla bir olayın, bir durumun canlandırılması, bir tür hayatın provasıdır. Yaratıcı drama; gerçek yaşamda karşılaşılabilecek olası durumları, sorunları, çatışmaları kurgusal ortamda yeniden üreterek, katılımcının o konuya ilişkin iç görü kazanmasına yardımcı olan etkili bir yöntemdir. Rol oynama tekniği; katılımcıyı aktif olarak sürece dahil ederek, problemi kendi yöntemi ile çözmesi konusunda onu teşvik eder.” şeklinde konuştu.

Düzce Bilim ve Sanat Merkezi’nde velilerle ve öğrencilerle ayrı ayrı yaratıcı drama çalışmaları gerçekleştiren Yrd. Doç. Dr. Keçeli, “Velilerle ‘oyun, yaratıcılık, kendini gerçekleştirme’ başlığı altında bir yaratıcı drama atölyesi yaparken, çocuklarla da ‘empati ve iletişim becerileri’ üzerine odaklandım.  Velilerle yaptığım çalışma; oldukça erken yaşta oyundan kopan, kopmak zorunda bırakılan çocukların sıkışmışlık duygusunu anlayabilmeleri ve aslında oyunun, her yaş insanın hayatındaki önemini ve verdiği muhteşem keyfi hatırlamalarını sağlamaya yönelikti. Çocuklarla yaptığım atölyedeki temel amaç ise, akademik başarı beklentisinin altında ezilen ve kendilerine ait boş zamanlarda dahi -ki bu süre çok kısıtlıdır- arkadaşlarıyla etkileşimli oyunlar oynamak yerine, seçeneksizlikten genellikle bilgisayar ya da oyuncak gibi nesnelerle oynayan bu çocukların, empati ve iletişim becerilerini geliştirmeye çalışmaktı.” ifadelerini kullandı. 


Facebook Yorumları
HALKIN KÜRSÜSÜ
0 bekleyen yorum
0 onaylı yorum
  SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!
Maksimum 500 Karakter


Bu habere henüz yorum yapılmamıştır, ilk yapan siz olun!...

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Duzceninsesi.com.tr sorumlu tutulamaz.

Facebook Sayfamız Twitter Sayfamız Youtube Sayfamız Site Haritaları

ÇOK OKUNANLAR