Bugun...
Site Haritaları Twitter Sayfamız Facebook Sayfamız
SON DAKİKA
[18:42] İLK TOPLANTI YAPILDI -- [18:38] Hayvanlarınızı Çaldırmayın -- [18:29] PLAJLAR ÇÖPTEN ARINIYOR -- [16:02] Selzedelerin Taleplerini Dinledi -- [14:08] Haydi Kan Vermeye! -- [11:27] Daha Fazla Hastaya Hizmet Verilecek -- [10:44] KALDIRIMLARDA TADİLAT ÇALIŞMASI -- [10:37] Ünlü Lokantacı Bolu Dağı A.Ş.'nin Kuruluşunu Anlattı -- [10:30] "Girişimci ve Yenilikçi Üniversite" Ünvanını Koruyor -- [10:12] Kızılay Bölgeden Ayrılmıyor --
Üniversite
YHT İÇİN KAMPANYA GENİŞLETİLİYOR

19.03.2019
834 kez okundu
0 bekleyen yorum
0 onaylı yorum
YHT İÇİN KAMPANYA GENİŞLETİLİYOR

Yüksek Hızlı Tren’in Ankara, Gerede, Bolu, Düzce, Hendek, Sakarya, İzmit, Gebze, İstanbul istikametinden geçmesi için başlatılan imza kampanyası genişliyor.

Türkiye’nin en önemli projeleri içinde yer alan Yüksek Hızlı Tren’in (YHT) geçeceği rota konusunda baskılar devam ediyor. YHT’nin Eskişehir üzerinden devam ederek Bolu, Düzce gibi illerden geçmemesi tepki ile karşılanmıştı. Konu ile ilgili Düzce Üniversitesi’nde çeşitli çalıştaylar yapılarak YHT’nin Bolu ve Düzce üzerinden geçmesinin daha doğru olacağı bilimsel verilerle ifade edilmişti.

Düzce Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ayhan Şamandar’ın YHT için başlattığı imza kampanyasına destek giderek artıyor. Kampanyaya imza sayısının artması için kampanya yetkili kişilere iletilecek.

YHT ile ilgili Düzce Üniversitesi Teknoloji Fakültesi İnşaat Bölümü Dekanı Prof. Dr. Ayhan Şamandar bilgiler verdi.Şamandar, “Bilindiği üzere Ankara-İstanbul YHT hattı Ankara-Sincan-Çayırhan-Sakarya-İstanbul güzergahında planlanmıştır. Bu güzergahta YHT Ankara-İstanbul arasında sadece Sakarya ilinde durmaktadır. Planlanan hattın sadece Ankara-Sincan-Çayırhan-Sakarya kesiminde mühendislik açısından çok zor bir topoğrafyaya sahiptir. Bundan dolayı bu güzergahta toplam uzunluğu 71 bin 365 m olan 49 adet tünel ve toplam uzunluğu 13 bin 770 m olan 25 adet viyadük ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Bu yüzden projenin yapım maliyetleri çok fazla artmaktadır. Bu güzergahın maliyeti TCDD tarafından 6 milyar Dolar olarak hesaplanmıştır ve günde 23 bin 328 kişinin taşınacağı bu güzergahın kendini amorti etme süresi 30 yılı bulmaktadır. Aynı zamanda bu güzergah Kuzey Anadolu fay hattının tam üstündedir ve mevcut projede 30 km boyunca YHT faya paralel gitmekte olup deprem açısından çok ciddi bir risk taşımaktadır. Yapmış olduğum çalışmalar sonucunda Ankara-Sincan-Çayırhan-Sakarya-İstanbul güzergahına alternatif olarak, çok daha verimli ve ekonomik olan Ankara-Kızılcahamam-Gerede-Bolu-Düzce-Hendek-Sakarya-İzmit-Gebze-İstanbul güzergahını öneriyorum” dedi.


Facebook Yorumları
HALKIN KÜRSÜSÜ
834 kez okundu
0 bekleyen yorum
0 onaylı yorum
  SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!


Bu habere henüz yorum yapılmamıştır, ilk yapan siz olun!...

Bu sayfalarda yer alan okur yorumları kişilerin kendi görüşleridir. Yazılanlardan Duzceninsesi.com.tr sorumlu tutulamaz.

Facebook Sayfamız Twitter Sayfamız Youtube Sayfamız Site Haritaları

ÇOK OKUNANLAR