“*Konuralp’ten Düzce şehir merkezi istikametine yani Çoban kavşağından karşıya Atatürk Bulvarına geçen araçlar, İstanbul istikametinden Düzce şehir merkezine yani Atatürk Bulvarına giriş yapan araçlar da az ilerideki kavşakta bekliyorlar. Yani şehir merkezine gitmek isteyen araçlar da Rasim Betir Bulvarına gidecek olan araçlar da aynı trafikte bekliyor. Neden? Rasim Betir Bulvarına dönüş yapmak isteyen araçlara kontrollü ışık yansa ve yoluna devam etse de arkasında oluşan trafiği rahatlatsa daha doğru olmaz mı?
*Ankara istikametinden gelerek Öztürkler kavşağından sola dönüş yapıp şehir merkezine yani Kuyumcuzade Bulvarına giriş yapan araçlar, Memur-Sen konutları tarafından gelerek Öztürkler kavşağından Düzce şehir merkezine yani Kuyumcuzade Bulvarına giriş yapan araçlar, İstanbul istikametinden gelip şehir merkezine giren araçlar da az ileride Opet’in oradaki kavşakta bekliyorlar. Trafikte bekleyen araçlardan birkaç tanesi şehir merkezine, birkaç tanesi de eski Konak gazinosu istikametine devam etmek istiyor ve o kavşakta bekliyor. Neden? Eski Konak Gazinosu istikametine gitmek isteyen araca kontrollü ışık yansa ve yoluna devam ederek arkasındaki trafiği rahatlatsa daha doğru olmaz mı?
*Ankara istikametinden İstanbul istikametine giden araçlar Öztürkler kavşağına geldiğinde kırmızı ışıkta dururlar. Ankara istikametinden gelip Memursen istikametine, yani sağ tarafa dönmek isteyen araçlar da aynı trafikte dururlar. Neden? Memursen istikametine yani sağ tarafa gidecek olan araçlara kontrollü ışık yansa ve arka tarafta oluşan trafiği rahatlatsa daha doğru olmaz mı?
*Rasim Betir Bulvarından Atatürk Bulvarı İstikametine doğru giden araçlar Atatürk Bulvarına çıkış için kavşakta kırmızı ışıkta bekliyorlar. İçlerinden birkaç tanesi var ki sağ tarafa yani şehir merkezine doğru gidecekler onlara da kırmızı ışık yanmış. Neden? Şehir merkezine doğru gidecek olan araçlara kontrollü ışık yansa ve trafiği rahatlatsa daha doğru olmaz mı?
Nazara vermeye çalıştığım bu örnekler diğer kavşaklar olan Bolu Caddesi-Atatürk Bulvarı girişinde, Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan Rasim Betir Kavşağından sağ tarafa dönüş, Kuyumcuzade Bulvarından hastane caddesine sağ tarafa dönüş vb. yerler için de aynıdır. Kontrollü geçişler aynı zamanda trafiğin rahatlaması için de olması gereken bir uygulamadır diye düşünüyorum.
Ne derece doğrudur bilemem ama yurt dışına – Avrupa’ya gidip gelenler bu uygulamanın zaten böyle olduğunu söylüyorlar!
Bu durum İl trafik komisyonu tarafından mı düzeltilir, İlçe ve il Emniyet Müdürlüklerinin yazışmaları, valiliklerin de bu durumu inceleyerek iç işleri bakanlığına rapor etmeleri halinde mi düzeltilir bilemem. Yukarıda belirtilen o kırmızı ışıklarda beklemek hem yakıt hem zaman israfına neden olmakta ayrıca trafikteki sıkıntıyı da artırmaktadır!
Ayrıca ufak bir konuyu da hatırlatmış olayım: Rasim Betir Bulvarından Atatürk Bulvarı İstikametine doğru giderken Atatürk Bulvarı çıkışında bulunan kavşağın sağ tarafında çok geniş bir alan kaldırım alanı olarak bırakılmış. Mevzuat açısından bir sıkıntı oluşturmayacak ise o alan biraz daha daraltılarak yolun genişletilmesi daha doğru olmaz mı? Yaya kaldırımı için ayrılan o yer çok geniş kalmış! Belediyenin, belirtilen bu noktada ve buna benzer diğer yerlerde bir inceleme yapması faydalı olur diye düşünüyorum. Ne dersiniz?” Şeklinde 10.08.2015 tarihinde bir yazı yazmıştım.
Bu yazıdan sonra şehir içindeki trafik ışıklarında yapılan kontrollü geçiş düzenlemesi ile trafik rahatlamış, araçların trafikteki lüzumsuz bekleyişin önüne geçilmişti. Bu uygulamadan duyulan memnuniyeti de sürücüler adına 22.12.2015 tarihinde bu köşede yazmıştım.
Kotrollü geçiş problemini arz ettikten sonra önemli olduğuna inandığım diğer konu da şudur? Mesela; Kontrollü geçiş olması istenilen kavşaklarda sağa dönüşler maalesef tek araç genişliğindedir. Kavşaktaki o yolun da çift araç gidebilecek genişlikte olması gerekir. Neden? Örnek vermek gerekirse;
Rasim Betir Bulvarından Atatürk Bulvarı İstikametine doğru giderken Atatürk Bulvarı çıkışındaki kavşakta, hem karşıya hem de sağa dönecek olan araçlar kırmızı ışık yandığında bekliyorlar. Bu tür kavşaklarda konrollü geçiş sağlandığında sağ tarafa dönüş yapmak isteyen araç sahibi önündeki araca devamlı korna çalıyor önümden çekil diye. Sağ tarafa dönmek için bekleyen araçlar, yol tek araç gidebilecek darlıkta olduğu için geçiş hakkı kendisinde olsa bile dönemiyor. Sağ tarafta yayalar için bulunan kaldırım biraz daraltılarak o kavşaktaki sağa dönüş yolu iki araç geçebilecek şekilde genişletilmelidir. Bu durum diğer kavşaklar için de geçerlidir.
Gönül arzu eder ki şehir içi trafiğinde yapılan kontrollü geçiş uygulama ayarlaması yukarıda belirtilen yerler vb. yerlerde, geçmişte yapıldığı gibi olsun. Yapılan o ayarlamalar sürekli olsun, sürekliliği sağlansın, bir daha değiştirilmesin. Başka il ve ilçelere de örnek olsun. Hoşçakalın.
Yorum yazarak Düzcenin Sesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Düzcenin Sesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Düzcenin Sesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Düzcenin Sesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Düzcenin Sesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Düzcenin Sesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Düzcenin Sesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Düzcenin Sesi değil haberi geçen ajanstır.
Yorumlar
(4)Nedim - Nusrettinden metek köy yol acılacaktı insanlar ta kervandan dolaşıyor onun için düzcenin trafiyı düzelmez
Yolcu - Yol deyınce akla keleş gelır dozeri vurur acardı hani cevre yolları hanı imar yolları mesela artezyenden giriş sinirci darıcı yolu 18 oldu 20 mt oldu neden genişlemez dar etrafında tikenler halbiki merkez yol terminele yakın hatta oradan terminale yol acılmalı fakat ne ise bir türlü olmuyor
Deniz - Hocam kolay gelsın bende bir konuyu size arz etmek istiyorum bu asar deresi 18 yıldır yaşam alanı olarak yapılacak projeler havada ucuşur yıllarca buralar yapılsa kac esnaf faydalanır kac gencimiz calışır düzceye buraları görmek için komşu il ilce lerden insan gelir düzce ekonomık olarak zengınleşir eskişehir örnegi var sırf eskısehıre oraları görmeye gidenler var düzceden neden bir baba yigit cıkmaz şaşarız yazık
Mustafa - Hocam size bır konu anlatacagım mesela o ihalesi yapılan tozlu raflardan uzun zamandır bekleyen eftenı göl yaşam alanı projesi düşünün buraya ne kadar ziyaretci ceker abant haberlerını okumaktan bıktık bır göl var başka birşey yok ama dünya tanıyor bizim efteni kuş cenletı doga insanı büyülüyor yazıktır böyle bir yer elimizde fakat yıllardır burayı yapmayı beceremedık
Yazılan yorumlardan Düzcenin Sesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Sitemizin Topluluk Kurallarına uymayan yorumlar yayınlanmaz. Yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Düzcenin Sesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Düzcenin Sesi değil haberi geçen ajanstır.