En az fiziksel sağlık kadar önemli!

Düzce İl Sağlık Müdürlüğü, insan hayatında en az fiziksel sağlık kadar önem taşıyan ruh sağlığı konusuna ilişkin vatandaşları bilgilendirdi.

Büyütmek için resme tıklayın

Düzce İl Sağlık Müdürlüğü, insan hayatında en az fiziksel sağlık kadar önem taşıyan ruh sağlığı konusuna ilişkin vatandaşları bilgilendirdi. Yapılan bilgilendirmede, "Ruh ve beden sağlığı bir bütündür. Düzenli ve sağlıklı bir yaşam ruh sağlığının korunmasına yardımcı olur." ifadelerini kullandı.

RUH SAĞLIĞI NASIL KORUNUR?

Kendinize Değer Verin

Kişi kendine nezaket ve saygıyla yaklaşmalı ve sürekli öz eleştiri yapmaktan kaçınmalıdır. Hobi edinmeli, hobilere ve yapmaktan keyif alınan aktivitelere zaman ayırmalıdır. Günlük yaşantıda hobi edinen kişiler, stresten uzaklaşarak, kendini keşfeder, öz güvenli olur, eğitim hayatında başarılı olur, iş hayatında karşılaştığı sorunlara hızlı ve yaratıcı çözümler üretir, sosyal ilişkileri gelişir.

Duygu ve Düşüncelerinizi Kontrol Altında Tutun

Psikolojiyi ve ruh sağlığını güçlü tutmanın yolları arasında duygu ve düşünceleri kontrol altında tutmak ve bu gibi davranışları başkalarının belirlemesine ve yönlendirmesine izin vermemek yer alır. Bazı kişiler davranış ve düşünceleri ile diğer kişileri olumsuz düşüncelere ve kötü duygulara itebilir. Bu durumu kontrol altında tutarak hayata daha pozitif bakmayı ve kendi düşüncelerinizin bilincinde olmayı bilmelisiniz. Bu şekilde daha mutlu olacağınız gibi zihinsel sağlığınız da daha güçlü kalacaktır.

Düzenli Uyuyun ve Sağlıklı Beslenin

Uykusunu alamayan, düzensiz uyuyan ve sağlıksız beslenme alışkanlığına sahip olan kişiler diğer kişilere oranla sabah uyandıklarında daha fazla agresif, sinirli veya öfkeli olabilir. Bu gibi durumlar günlük yaşantıyı da olumsuz yönde etkileyeceğinden, bu durumun önüne geçebilmek için uyku düzeni oluşturmak, sağlıklı beslenmek, aşırı kafein tüketiminden kaçınmak gerekmektedir.

Stres Faktörlerini Azaltın

Stres, kişinin hayatında her zaman karşılaşabileceği bir durumdur. Kaliteli bir yaşam sürdürerek, strese yol açabilecek faktörler azaltılmalıdır. Stres yönetimini iyi yapmak ve stresi kontrol altında tutabilecek yöntemleri uygulamak ruh sağlığını korumanın yolları arasındadır. Ancak bazı durumlarda kişi stres ile başa çıkamaz ve bu durumlarda bir uzmandan destek alınması gerekebilir.

Düzenli Spor ve Egzersiz Yapın

Düzenli spor ve egzersizi rutin haline getirmek, stresle başa çıkmanın ve gün içerisinde yaşanan olumsuzlukların önüne geçmede en etkili yöntemler arasındadır. Araştırmalara göre, düzenli olarak spor ve egzersiz yapan kişiler yapmayanlara oranla daha az stresli bir yaşama sahiptir.  

Şikayet Etmekten Vazgeçip Çözüm Arayın

Sürekli olarak şikayet eden kişiler, diğer kişilere oranla çok daha olumsuz düşüncelere sahiptir. Bu durum bireyin zihinsel sağlığını kötü etkileyerek enerjini düşürür. Kişi rahatsız olduğu konular üzerine şikayet etmek yerine öncelikle o konuyu el almalı ve bir çözüm aramalıdır. Bu şekilde psikolojik yönden de daha az etkilenir ve ikili ilişkilerde sorun yaşamaz. Ancak sürekli şikayet eden kişilerde bu durum alışkanlık haline gelebilir ve kontrol edilemez bir hal alabilir. Bu gibi durumlarda öncelikle uzmanlardan destek alınmalı ve bu sorunun ortadan kalkması sağlanmalıdır.

Aşırı Fedakarlık Yaparak Kendinizi Yok Saymayın

Fedakarlık yapmak, iyi niyet göstergesi olduğundan kişi bundan keyif alabilir ve mutlu olabilir. Ancak bu fedakarlıkları aşırıya kaçarak, kendi duygu ve düşüncelerini önemsemeden yapmak ilerleyen dönemlerde bazı sorunlara yol açabilir. Karşı tarafa gösterilen iyi niyetin suistimal edilmesi halinde, kişi hayal kırıklığına uğrayabilir, çok fazla üzülebilir ve depresyon gibi bazı psikolojik sorunlarla karşılaşabilir. Bu nedenle ruh sağlığını korumanın yolları arasında aşırı fedakarlıktan kaçınmak, insanlara karşı olan beklentileri düşük tutmak ve önceliği kendinize vermek önemlidir. 

Gerçekçi Hedefler Belirleyin

Bazı kişiler, kendilerine ulaşılması zor ve gerçekçi olmayan hedefler belirleyip, bu hedefler gerçekleşmediği zaman hayal kırıklığı yaşayabilir. Bu durumlar kişiyi karamsar düşüncelere sürükleyip depresyon gibi bazı psikolojik sorunlar yaşamasına neden olabilir. Bu nedenle öncelikle daha realist ve gerçekçi hedefler belirlenmeli, hedefler adım adım gerçekleştirilmeli veya gerekli durumlarda yeni hedeflere yönelmelidir. Bu şekilde umutsuzluk ve karamsarlık duygularından uzak durulabilir ve ruh sağlığınızı olumsuz etkilerden koruyabilirsiniz.

Bunların yanı sıra ruh sağlığını korumanın yolları arasında yer alan bazı yöntemler de şunlardır:

  • Olumlu ve pozitif düşüncelere sahip olun. Olumlu düşünceler, olumlu duyguları canlandırarak, kişilerin daha iyi hissetmesini sağlar.
  • Mutlu olacağınız mesleği seçin. Kapalı ortamlarda çalışmaktan mutlu olmayan kişiler farklı bir iş seçebilir veya bu durum mümkün değilse bakış açısını değiştirebilir.
  • Aşırı kafein, alkol, sigara ve farklı maddelerden uzak durarak fizyolojik ve zihinsel sağlığınızı koruyabilirsiniz. Ayrıca düzenli olarak spor ve egzersiz yaparak da pozitif enerjiye sahip olabilirsiniz.
  • Sevdiklerinizle vakit geçirmeyi ihmal etmeyin. Herhangi bir probleminiz olduğunda bunu yakın çevrenizle paylaşın ve çözüm arayın.
  • Geçmişe takılı kalmayın ve anı yaşamaya özen gösterin.
  • Kendinize vakit ayırın. Günlük yaşantınızda küçük molalar vererek zihninizi tazeleyebilirsiniz. 

HABER: ÖZGE ŞAHİN

10 Eki 2023 - 14:09 Düzce- Sağlık

Muhabir  Özge Şahin


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Düzcenin Sesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Düzcenin Sesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Düzcenin Sesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Düzcenin Sesi değil haberi geçen ajanstır.