Resmi kurumlara gittiğimizde haklı olarak her zaman işimizin görülmesini isteriz. Ve işlerimizin, hep de istediğimiz gibi olmasını isteriz. İyi ama işler her zaman istediğimiz gibi olmaz ki. Çünkü her işin bir kuralı vardır. Resmi kurumlarda işler, olması gerektiği gibi, yani kanun ve yönetmelikler çerçevesinde olur. Bazen işler istediğimiz gibi değil ama olması gerektiği gibi olunca da kızarız ve memuru gider müdüre veya ilgili yerlere şikayet ederiz.
Hep eleştirecek değiliz ya, bu memlekette güzel şeyler de oluyor!
Geçtiğimiz günlerde Tapu Müdürlüğünde işi olan bir arkadaşım bana gün boyu yaşadıklarını ve gördüklerini anlattı. Vatandaşların birçoğu Tapu Müdürlüğündeki işleri için bir gün önce veya günler öncesinden randevü alabiliyorlar. Hergün sabahtan belli bir saate kadar gün içinde yapılacak işlemler için müracaatlar alınıyor. İlgili memur, sırası gelen vatandaşın ismini sırada olan vatandaşlara sesleniyor veya ekranda ismini gören vatandaş işi için ilgili memurun önüne gidiyor. Müracaat bölümündeki memur gerekli belgeleri vatandaştan alıyor, inceliyor ve sıraya koyuyor veya eksiği varsa gayet sakin, normal bir ses tonuyla söylüyor. Hiç ses yükseltmeden ve normal bir memuriyet disipliniyle işler tıkır tıkır yürütülüyor. Bu durumu anlatan arkadaş yaklaşık bir saat çalışmaları seyretmiş. Ve bu durumdan çok memnun kalmış.
Ne kadar kaliteli bir insan, idareci veya müdür olursanız olun. Kurumların ilgili noktalarına uygun kişiler görevlendirilmezse, kaliteniz görevlendirdiğiniz kişiler kadardır. Çünkü vatandaşla yüz yüze olan personel onlardır. Kimse kusura bakmasın ama kurumlarda genellikle asıl işi yapan alt basamakta olan kişilerdir. Yüzleri ne kadar tebessümlü olursa, işleri ne kadar heyecanlı ve candan yaparlarsa devletin yüzü o kadar gülen, kurumun müdürü de o kadar saygın kişi demektir. Bu duruma göre Düzce Tapu İl Müdürlüğündeki işler iyi gidiyor, problemsiz gidiyorsa, Tapu Müdürü de o kadar iyi ve kaliteli insan demektir. Kendisini tanımanıza gerek yoktur. Aksi halde Müdürün kalitesi memurun vatandaş üzerinde bıraktığı intiba kadardır. Memurun yaptığı iş vatandaşı azarlar şekildeyse, vatandaş memnuniyeti yoksa müdürü tanısanız ne olur, tanımasanız ne olur? Bu şablonu resmi veya özel hangi kurum için düşünürseniz düşünün aynıdır.
Hangi resmi kurum olursa olsun kurumunuza gelen vatandaşa hoş geldiniz demek çok mu zor? İşi biten vatandaşa bir tebessüm göstermek, güle güle demek çok mu zor?
Tapu Müdürlüğünde müracaatta görev yapan arkadaşların, vatandaşlara gösterdikleri olumlu tavırların şahidi olan arkadaş, bu olumlu tavırlardan dolayı memnuniyetini bizzat dile getirdi.
Arkadaşım benden şöyle bir ricada bulundu; Bu arkadaşların vatandaşa karşı gösterdiği bu olumlu tavırlarını köşenizde dile getirip teşekkür eder misin?
Ne demek dedim. “Marifet iltifata tabidir” diğer kurumlara da örnek olsun düşüncesiyle ben de bu isteğini seve seve kabul ettim.
İhtiyaca göre uygun kişileri görevlendiren Düzce Tapu İl Müdürü Atilla Eren’i, diğer idareci ve çalışanlarını, vatandaşların gönüllerine girmeyi başaran özellikle Safiye Küçüköztürk ve Ömer Faruk Çapku arkadaşlarımızı, insanımıza gösterdiği olumlu davranışlarından dolayı tebrik ediyor, başarılarının daim olmasını diliyorum. Hoşça kalın.
Yorum yazarak Düzcenin Sesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Düzcenin Sesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Düzcenin Sesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Düzcenin Sesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Düzcenin Sesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Düzcenin Sesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Düzcenin Sesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Düzcenin Sesi değil haberi geçen ajanstır.