• 22.10.2021
  • 291
  • 2

Fisko kavşağına varmadan sağa dönüş!

İstanbul istikametinden Ankara istikametine giderken Kervan kavşağından sağ tarafa şehirlerarası otobüs terminali istikametine dönüldüğünde fisko kavşağına yani trafik ışıklarına varmadan sağ tarafta kapatılmış olan bir yol var. Orası eskiden Doğu çıkmaz olarak bilenen sempteki bir yoldu. O yol neden hala çıkmaz vaziyette durur da canlandırılmaz? Vatandaş diyor ki; Orası tek taraflı olarak açılsa, araçlar hiç beklemeden şehir merkezine giriş yapsa, az ilerideki trafik ışıklarının orada araçlar yığılmasa olmaz mı? O yolun açılmamasının haklı bir gerekçesi varsa onun da halka açıklanması daha doğru olmaz mı?

Yaşadığımız dünyada ölüm hariç her şeyin bir çözümü vardır. Dolayısıyla Devlette de her şeyin bir çözümü vardır. Çünkü devlet idare ettiği milleti için vardır. Karayolları Genel Müdürlüğü Olimpiyat kavşağındaki yan yolları ve yakıt istasyonunun giriş ve çıkışlarını kapatmıştı. Görüyorum ki açılmış. Neden açılmış? Her şeyin bir çözüm yolu vardır da onun için açılmış. Oraları kim kapatmışsa yanlış olmuştu zaten. Şimdi oraları kim açmışsa doğru yapmış. O yollar kapatıldığı zaman bu köşeden yanlış yapıldığını yazmıştım. Yan yollarda dükkan açan esnafın bir kısmı yapılan düzenleme ile son derece memnun ve rahatlamış durumda. Seçim zamanı esnafa gidildiğinde vatandaş Karayolları Genel Müdürlüğü falan anlamaz. Burayı belediye kapattı der! Olimpiyat kavşağında yapılan yanlışın bir kısmı düzeltildi ama tam değil. Orada açılması gereken yerler var daha!

***

Trafiği rahatlatacak Alternatif yollar!

04.11.2020 tarihinde “Asar deresinin kenarındaki yollar neden asfaltlanmaz?”

08.02.2021 tarihinde “Fisko kavşağı - Açılabilecek alternatif yollar!” başlıklı bir köşe yazısı yazmıştım. O yazıyı tekrar aşağıya aldım.

“Asar deresinin üzerine yapılmış olan Selahattin Olcar köprüsü güney istikametinden kuzey istikametine doğru giderken köprüyü geçer geçmez sağ tarafa dönüldüğünde, Asar deresinin kenarından doğu istikametine doğru (Cumartesi pazarının kurulduğu yerden) bir yolculuk yapalım. O yol Fevziçakmak mahallesinde bulunan Fatih ilk ve ortaokulu ile Fatih Endüstri meslek lisesine gider. O yoldan devam ettiğinizde; Özel İdare Genel Sekreterliği, Göç İdaresi Müdürlüğü, Valililik Sosyal İşler Müdürlüğü, Kadim (Kardeşlik, Akrabalık, Dayanışma ve İletişim Merkezi) ve Atos çağrı merkezine gider.

O yol, Düzce Avni Akyol Erkek Öğrenci Yurdu, İl Emniyet Müdürlüğü, Adliye, Zahidül Kevseri İmam Hatip Ortaokulu, Düzce Ömer Seyfettin Akdoğan Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi, Belediye Kültür Merkezi, Rehberlik Araştırma Merkezi’ne gider. Aynı yol, Yeşil Düzce Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi, Düzce Özel Eğitim Mesleki Eğitim Merkezi, Cumhuriyet Lisesi ve Mevlana Kız Meslek Liselerine gider.

Ayrıca Fevzi Çakmak Mahallesi ve Şıralık Mahalle sakinleri, ilimizin doğu istikametindeki köy ve mahallelerde ikamet eden insanlar özel araçları ile hep bu yolu kullanıyorlar. Aynı yoldan sabah iş yerine gidenlerden, akşam iş çıkışında o yolu kullanarak evlerine gitmek isteyenlerden şehir mezarlığı tarafına gitmek isteyenler için bir yol daha var. Orası neresi biliyor musunuz? Mezarlık köprüsünün karşısı!

Şehir mezarlığına giden Mezarlık köprüsünden karşıya geçerek, Asar deresinin güney tarafından batıya doğru takip ederek, Lalezar konaklarının olduğu yerden güneye doğru şehir mezarlığına giden yola (Beyköy yoluna) açılmış bir yol var, o yol neden trafiğe açılmaz? Orada yol olduğunu çoğu insan bilmez bile. Orası hareketlendirilemez mi? Yukarıda adı zikredilen işyerlerinden çıkan personelden Beyköy tarafına, Şehirlerarası Otobüs Terminal tarafına, Azmimilli Mahallesi tarafına vb. yerler istikametine gitmek isteyenler aynı yolu kullanarak istediği yere rahat bir şekilde gidebilirler.

Sözünü ettiğim yol, iş makineleri tarafından ne zaman düzeltilerek asfaltlanacak ve trafiğe açılacak? Bu yol işlerlik kazanırsa Fisko kavşağı rahatlar! Neden rahatlar söyleyeyim. Mesela; O yönde benim tespit edebildiğim en az 20 adet resmi kurum ve çok sayıda işyeri var. Sadece resmi kurumlara sabit olarak toplam 300 araç giriş-çıkış yapsa, Mahallelere ve yakın köylere gidip gelmek durumunda olan araçları da hesaplarsanız sayı daha da yukarıya çıkar. Bu araçların sabah akşam gidip geldiklerini, yaktıkları yakıtı, kaybettikleri zamanı, araçların amortismanını düşündüğünüzde devlet dahil herkesin maddi ve manevi olarak istifadesi olan bir konudan bahsediyorum.

Hoşça kalın.